فهرست کاملی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ + عکس و آدرس

4.1
از 8 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ + عکس و آدرس
27 تیر 1393 00:00
1

سن پترزبورگ به‌عنوان دومین شهر بزرگ روسیه، مقصد بسیار محبوبی در بین مسافران است. ما در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند به سراغ معرفی جاهای دیدنی سن پترزبورگ رفته‌ایم؛ اگر به‌زودی عزم سفر به این شهر افسانه‌ای را دارید و می‌خواهید لیستی از دیدنی های سن پترزبورگ برای سفرتان تهیه کنید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ که نباید از دست داد

  • موزه دولتی تاریخ روسیه
  • موزه ارمیتاژ
  • موزه یادبود داستایوفسکی
  • تئاتر مارینسکی
  • باغ و پارک پترهورف
  • کلیسای ناجی در خون
  • خیابان نوسکی

در ادامه هریک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را که نام بردیم، به‌شکل مفصل و دقیق معرفی می‌کنیم. با ما همراه بمانید.

موزه دولتی تاریخ روسیه

یکی از راه‌های ساده آشنایی با مقصد، سر زدن به موزه‌های آن شهر است. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید، توصیه می‌کنیم بازدید از موزه دولتی تاریخ روسیه را از دست ندهید. در این جای دیدنی سن پترزبورگ بیش از یک میلیون قطعه تاریخی و ارزشمند نگهداری می‌شود که تاریخ روسیه را از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز روایت می‌کند. این موزه در یکی از اضلاع میدان سرخ قرار گرفته است و یکی از مهم‌ترین و در عین حال زیباترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

  • ساعت بازدید از موزه دولتی تاریخ روسیه: ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • قیمت بلیط موزه دولتی تاریخ روسیه: ۴۰۰ تا ۸۰۰ روبل 

موقعیت دقیق موزه دولتی تاریخ روسیه روی نقشه

موزه دولتی تاریخ ر.سیه.jpg
موزه دولتی تاریخ روسیه، یکی از دیدنی های سن پترزبورگ

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی سن پترزبورگ است که به‌سختی می‌توان نمونه‌ای شبیه به آن حتی در سطح جهان پیدا کرد. در این موزه بیش ‌از سه میلیون اثر هنری ارزشمند نگهداری می‌شود و از هنرمندان بزرگ و مشهوری مثل میکل‌آنژ، ونسان ون‌گوگ، پیکاسو و لئوناردو داوینچی هم در این موزه آثاری وجود دارد. تاریخچه این موزه به زمانی برمی‌گردد که کاترین کبیر با خرید آثار هنری از کشورهای اروپایی تصمیم گرفت تا در این کاخ برای خود موزه‌ای اختصاصی دایر کند و بعدها کم‌کم به کلکسیون خود اضافه کرد و به‌تدریج این کلکسیون غنی‌تر شد تا به شکل امروزی درآمد و امروز یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی روسیه محسوب می‌شود.

  • ساعت بازدید از موزه ارمیتاژ: 10 صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط موزه ارمیتاژ: ۵۰۰ روبل

موقعیت دقیق موزه ارمیتاژ روی نقشه

موزه ارمیتاژ.jpg
موزه ارمیتاژ، یکی از جاهای گردشگری سن پترزبورگ

موزه یادبود داستایوفسکی

اگر شما از آن دسته مسافران تور روسیه باشید که به ادبیات این کشور علاقه دارند و رمان‌ها و داستان‌های روسی را مطالعه کرده‌اند، داستایوفسکی قطعاً برای شما نامی آشناست. این نویسنده شهیر روسی، با رمان‌های ماندگاری مثل برادران کارامازوف و جنایت و مکافات شناخته می‌شود. این موزه زمانی محل اقامت و خانه این نویسنده بوده و امروز یکی از دیدنی های سن پترزبورگ است. معماری موزه داستایوفسکی هم در نوع خود بسیار جالب‌توجه و زیباست و از بخش‌های مختلفی مثل اتاق بازی، اتاق کار، سالن مطالعه و سالن غذاخوری تشکیل شده است.

  • ساعت بازدید از موزه یادبود داستایوفسکی: همه‌روزه ۱۱ صبح تا ۶ عصر، دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط موزه یادبود داستایوفسکی: ۵۰۰ روبل

موقعیت دقیق موزه یادبود داستایوفسکی روی نقشه

موزه داستایوفسکی.jpg
موزه یادبود داستایوفسکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

خانه گریگوری راسپوتین

گریگوری راسپوتین یکی از شخصیت‌های بحث‌برانگیز و جالب کشور روسیه است که امروز خانه‌اش تبدیل به یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ شده است. این شخص راهب و سیاست‌مدار بود و نفوذ زیادی روی آخرین امپراتور روسیه داشت. راسپوتین حتی انقلاب کارگری روسیه را هم پیش‌بینی کرده بود و این قدیس‌مابی و کاریزمای وی باعث شده تا یکی از شخصیت‌های ماندگار در تاریخ روسیه باشد و خانه‌اش به یکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ تبدیل شود.

  • ساعت بازدید از خانه گریگوری راسپوتین: 10 صبح تا ۴ عصر
  • قیمت بلیط خانه گریگوری راسپوتین: 300 روبل

موقعیت دقیق موزه گریگوری راسپوتین روی نقشه

موزه راسپوتین.jpg
موزه راسپوتین، یکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ

تئاتر مارینسکی

برای علاقه‌مندان به هنر تئاتر و موسیقی، هیچ‌یک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ به‌اندازه تئاتر مارینسکی جذاب نیست. این سالن که در آن نمایش‌های باله و اپرا اجرا می‌شود، قدمتی ۱۵۰ ساله دارد و آهنگسازان بزرگی مثل چایکوفسکی در آن در آن اجرای موسیقی داشته‌اند. علاوه‌بر این، ساختمان تئاتر ماریسنکی ازنظر معماری جذابیت غیرقابل وصفی دارد و بنای آن خیره‌کننده است.

موقعیت دقیق تئاتر مارینسکی روی نقشه

تئاتر مارینسکی.jpg
تئاتر مارینسکی، یکی از جاهای تاریخی سن پترزبورگ

باغ و پارک پترهورف

باغ و پارک پترهورف، مجموعه‌ای از چندین کاخ باشکوه و مجلل است که در زمان پترکبیر ساخته شده‌اند. پتر کبیر برای رقابت با کاخ ورسای در فرانسه تصمیم گرفت که این مجموعه کاخ و عمارت‌ها را بنا کند. تمام این کاخ‌ها در فضای سبز و زیبایی واقع شده‌اند که آب‌نما‌ها و مجسمه‌های نفیسی در آن به چشم می‌خورد. مساحت این باغ در حدود ۲۰۰ هکتار است و گوشه‌گوشه آن پر از زیبایی است.

  • ساعت بازدید از پارک پترهورف: 9 صبح تا ۸ شب
  • قیمت بلیط پارک پترهورف: ۹۰۰ روبل

موقعیت دقیق باغ و پارک پترهورف

باغ و پارک پترهوف.jpg
باغ و پارک پترهورف، یکی از دیدنی های سن پترزبورگ

کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون، کلیسای ارتدوکس است که سبک معماری آن برای مسافران و گردشگران چشم‌گیر و دیدنی است. این کلیسا در اواخر قرن نوزدهم و در زمان سلطنت خاندان رومانوف‌ها ساخته شده است. الکساندر دوم، در حین بازدید از رژه ارتش به‌دست انقلابیون روسیه ترور شد و فرزند وی، الکساندر سوم این کلیسا را برای یادبود پدرش ساخت و وجه تسمیه نام‌گذاری این جای دیدنی سن پترزبورگ به نام کلیسای ناجی در خون هم همین واقعه است. این کلیسا ۹ گنبد بزرگ و کوچک دارد و در طراحی و ساخت آن از رنگ‌هایی مثل طلایی و آبی استفاده شده است.

  • ساعت بازدید از کلیسای ناجی در خون: ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط کلیسای ناجی در خون: ۲۵۰ روبل

موقعیت دقیق کلیسای ناجی در خون روی نقشه

کلیسای ناجی در خون.jpg
کلیسای ناجی در خون، یکی از جاهای تاریخی سن پترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک

کلیسای جامع سنت ایزاک یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ است که برای مسافران جالب و دیدنی است. این کلیسا در قرن ۱۹ میلادی بنا شده است و گنبدی طلایی‌رنگ دارد. از ویژگی‌های معماری جالب‌توجه این جای دیدنی سن پترزبورگ، مجسمه‌های حواریون در قسمت بالای این کلیسا و همین‌طور نقوشی از کتاب مقدس است که روی درب اصلی اینجا حک شده است. از دیگر نکات جالب این کلیسا می‌توان به چشم‌اندازه فوق‌العاده اینجا از شهر سن پترزبورگ اشاره کرد.

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع سنت ایزاک: ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط کلیسای جامع سنت ایزاک: ۲۵۰ روبل

موقعیت دقیق کلیسای جامع سنت ایزاک روی نقشه

کلیسای سنت ایزاک.jpg
کلیسای سنت ایزاک، یکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ

پل پالاس

یکی از جالب‌توجه‌ترین دیدنی های سن پترزبورگ پل پالاس است. این پل روی رودخانه نوا بنا شده و سن پترزبورگ را به جزیره واسیلیوسکی وصل می‌کند. قدمت این پل به سال ۱۹۰۱ برمی‌گردد و از جالب‌ترین نکات درباره این سازه، متحرک بودن آن است. یکی از جاذبه‌های این پل برای مسافران، تماشای باز و بسته شدن آن در زمان‌های مشخصی از شبانه‌روز است.

موقعیت دقیق پل پالاس روی نقشه

پل پالاس.jpg
شادی مسافران در لحظه باز و بسته شدن پل پالاس

کاخ کاترین

دهکده تزارها، قصر تابستانی یا کاخ کاترین؛ برخی از اسامی است که به این جای دیدنی سن پترزبورگ گفته می‌شود. این کاخ زیبا متعلق به کاترین اول، همسر پتر کبیر روسیه است؛ به همین دلیل هم هست که برخی به این جای دیدنی سن پترزبورگ، کاخ کاترین می‌گویند. این کاخ مجلل در فاصله ۳۰ کیلومتری با سن پترزبورگ در منطقه‌ای به نام تزارسکویه قرار گرفته است و نمای آبی و سفید آن چشم‌ همه مسافران را به خود خیره می‌کند. آب‌نماهای زیبا، فضای مشجر و عمارت‌های خیره‌کننده بخشی از زیبایی‌های این جای دیدنی سن پترزبورگ است. تک‌تک جزئیات این کاخ دیدنی است و نکته جالب توجه اینجاست که در تزیین نمای این کاخ از حدود صد کیلوگرم طلای آب‌شده استفاده شده است.

  • ساعت بازدید از کاخ کاترین: ۱۰ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط کاخ کاترین: ۷۰۰ روبل

موقعیت دقیق کاخ کاترین روی نقشه

کاخ کاترین.jpg
کاخ کاترین، یکی از دیدنی های سن پترزبورگ

کاخ گاتچینا

کاخ گاتچینا در سال‌های ۱۷۶۶ تا ۱۷۸۱ بنا شد تا یکی از اقامتگاه‌های خاندان سلطنتی روسیه باشد. بعداز انقلاب کارگری در روسیه این کاخ به موزه‌ای تبدیل شد که عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. در معماری این کاخ از سبک قلعه‌های قرون‌وسطایی الهام گرفته شده است و معمار این بنا هم شخصی از کشور ایتالیا بوده است. علاوه‌بر بازدید از موزه کاخ گاتچینا، قدم زدن در محوطه این پارک هم می‌تواند برای گردشگران جالب و به‌یاد‌ماندنی باشد.

  • ساعت بازدید از کاخ گاتچینا: 10 صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط کاخ گاتچینا: ۴۰۰ روبل

موقعیت دقیق کاخ گاتچینا روی نقشه

گاتچینا.jpg
عکس جاهای دیدنی سن پترزبورگ، کاخ گاتچینا

خیابان نوسکی

برای علاقه‌مندان به پرسه در شهر خیابان نوسکی را می‌توان جذاب‌ترین جای دیدنی سن پترزبورگ دانست. این خیابان برای پرسه، قدم‌ زدن، تماشای مردم، دیدن ویترین‌های لوکس و روشن مغازه‌ها بهترین انتخاب است. از کلیسا تا کتابخانه و موزه؛ در طول این خیابان جاذبه های گردشگری سن پتزربورگ به چشم می‌خورند. خیابان نوسکی یکی از مشهورترین خیابان‌های روسیه و شاید جهان باشد و ازنظر معماری هم نوعی شاهکار است. توصیه می‌کنیم در سفرتان به سن پترزبورگ، قدم زدن در این خیابان را از دست ندهید، چون هم یکی از تفریحات روسیه، پرسه در شهر است و هم با این کار نبض شهر را حس خواهید کرد.

موقعیت دقیق خیابان نوسکی روی نقشه

خیابان نوسکی.jpg
خیابان نوسکی، یکی از دیدنی های سن پترزبورگ

سفر با تور به سن پترزبورگ

اگر وسوسه شدید تا با تور به شهر رویایی و افسانه‌ای سن پترزبورگ سفر کنید و در افسون و زیبایی این شهر غرق شوید، یکی از راه‌های سفر خرید تور است. برای انتخاب و مقایسه تورهای موجود به این مقصد، کافی است در قسمت تورهای سایت لست‌سکند عبارت تور سن پترزبورگ را جست‌وجو کنید.

سخن آخر

دیدنی های سن پترزبورگ بسیار متنوع است و این شهر برای هر سلیقه‌ای، چیزی دیدنی و جالب‌توجه دارد. اگر در فکر سفر به روسیه هستید، توصیه می‌کنیم سری هم به مطلب شهرهای دیدنی روسیه بزنید تا با اطلاعات کامل‌تری برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. تجربه شما از سفر به سن پترزبورگ چطور بوده است؟ بهترین جای دیدنی این شهر ازنظر شما کدام است؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.