این هتل را پیشنهاد نمی دهم
• شلوغی: به علت بزرگ بودن هتل و وجود مرکز خرید در طبقات زیرین آن، مقابل هتل همیشه شلوغ است و مثلا وقتی می خواهید از تاکسی اینترنتی Grab استفاده کنید، پیدا کردن تاکسیِ تان بعضی وقت ها سخت می شود. (این ساختمان تا طبقه 7 (اگر اشتباه نکنم) تجاری و بعد از آن تا طبقه 13 اداری است. از طبقه 16 (طبقه 14 رستوران و طبقه 15 استخر روباز و سالن های ورزشی هتل است) در قالب دو برج است (44 طبقه) ؛ برج A (برج شرقی) و برج B (برج غربی (برج اصلی) که reception در طبقه همکف آن قرار دارد)
• دسترسی: نسبتا قابل قبول. در بین هتل ها گزینه های بهتر -و البته گرانتر- وجود دارد.
دسترسی هتل قابل قبول است ولی با توجه به اینکه در کوالالامپور، جای گشت و گذار بسیار است و شما معمولا ساعات زیادی از روز را بیرون هتل در حال راه رفتن و بطور کلی حرکت هستید، هتل هایی که به چهار راه Bukit Bintang خیلی نزدیک هستند (مثل هتل Grand Millennium)، انتخاب بسیار مناسب تری خواهند بود. فرض کنید بعد از ظهر خسته به هتل برمی گردید و می خواهید با یکی دو ساعت استراحت، از فرصت باقی مانده تا پایان شب استفاده کنید. در این شرایط -مخصوصاً اگر مثل من آدم کم انرژی ای هستید- نزدیک بودن هر چه بیشتر به این چهار راه -که در مرکز همه چیز قرار دارد- نعمت بزرگی است.
چهار راه Bukit Bintang در واقع در مرکز منطقه مثلث طلایی است و از آنجا دسترسی خوبی به مراکز خرید (که در همه جای مالزی فقط تا ساعت 22 باز هستند)، خیابان الور یا Jalan Alor (که خیابانی شلوغ، پر جنب و جوش و پر از غذاهای محلی (مثل لابستر، میگو، هشت پا و ..)، میوه (مثل نارگیل، جک فروت و دوریان) و ... است و تا پاسی از بامداد همه در آنجا فعال هستند) ، فست فود های مشهور (مثل McDonald’s و KFC و ...)، ایستگاه مترو، مونوریل و اتوبوس وکافه ها و بارها و ... وجود دارد.
• برخورد پرسنل: خوب
برخورد پرسنل در رستوران، reception ، تحویل بار هنگام Check in و Check out و ... خوب است و مخصوصا با توجه به اشاره برخی دوستان در برخی هتل ها، اینجا تبعیضی در برخورد با ایرانی ها ندیدم.
• صبحانه: ضعیف (برای ذائقه ایرانی)
شاید تنوع صبحانه برای خود مالایی ها و چینی ها مناسب باشد ولی برای ذائقه ایرانی، انتخاب ها بسیار محدود است. البته تخم مرغ آب پز، نیمرو و املت قارچ هر روز وجود دارد. نان کیک های خوشمزه ای نیز روزانه سرو می شود (از پنیر یا کره خبری نیست) ولی مسلماً در طول یک هفته نمی شود فقط تخم مرغ خورد. در کنار میز سالاد گوجه اصلا نبود (و به تبع آن املت گوجه هم وجود نداشت). سوسیس فقط با گوشت مرغ و ژانبون فقط با گوشت بوقلمون بود که خیلی خوش طعم نبودند. خوراک لوبیا هم دو یا سه بار سرو شد.
• تمیزی: بد
کف اتاق ها موکت است که با توجه به رطوبت زیاد هوا، تمیز نگه داشتن هتل از حشرات سخت و احتمال رشد و تکثیر آنها زیاد است. (علیرغم اینکه گفته می شود در مالزی بصورت منظم و همیشه در هتل ها و سایر اماکن عمومی سمپاشی می کنند)
ما در اتاق خودمان (در طبقه 42) ساس دیدیم. با توجه به اینکه بخاطر اشکال سیستم تهویه اتاق را عوض کرده بودیم و خستگی زیاد روز اول و ... -ضمن کشتن آن- از تعویض مجدد اتاق منصرف شدیم ولی پس از برگشت به تهران، نشانه های گزیدگی تا یک هفته همراهمان بود و مشخص شد که ظاهرا مهمان ناخوانده اتاقمان، تنها نبوده است. البته نگرانی بیشترمان بابت احتمال انتقال آن از طریق لباس ها و چمدان هایمان بود به خانه بود که خوشبختانه –خدا واقعا لطف کرد- این اتفاق پیش نیامده بود.
البته با توجه به اشاره برخی دوستان در سایر هتل ها، ظاهرا این مشکل فقط محدود به این هتل نبوده است.
در این زمینه لطفا به چند نکته توجه فرمائید:
o در مالزی تقریبا باید ستاره هتل ها را یکی کمتر در نظر بگیرید. مگر هتل های 5 ستاره خیلی خاص که معمولا خیلی گران هستند.
o معمولا وسایل داخل اتاق ها قدیمی است.
o معمولا طبقات بالا تمیزتر است (که برای ما اینطور نبود). از طرفی معمولا هتل ها، اتاق های ارازانتر خود را (در طبقات پایین تر بدون ویو ای خاص) در اختیار مسافران تورها قرار می دهند. فکر میکنم با توجه به اینکه آژانس های مسافرتی هتل ها را از مدت ها قبل به قیمت ارزانتر رزرو می کنند، این امر موضوعی طبیعی باشد و ربطی به ایرانی بودن یا نبودن مسافران ندارد.
o آژانس های مسافرتی (برای ما Palm Beach بود) در هنگام check in همراه شما نیستند که این امر –مخصوصا اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشید- کار را برای گرفتن اتاق خوب و مناسب سخت می کند. (کلا آژانس ها هیچ مسئولیتی در مورد هتل نمی پذیرند و علت آن را گستردگی شهر و زمانبر بودن این موضوع عنوان می کنند چرا که در زمان transfer شما از فرودگاه معمولا مسافران بین 5 ، 6 یا 7 هتل پخش می شوند و تورلیدر عنوان می کند که اگر بخواهد درگیر check in شود، وقت سایرین گرفته می شود (که به نظرم اصلا بهانه خوبی نیست و لازم است آژانس های مسافرتی با تخصیص نفرات بیشتر و برنامه ریزی بهتر، در این اولین بخش سفر، مسافران را همراهی نماید. که با توجه به خستگی مسافران و استرس در خصوص کم و کیف هتل ها و ... دلگرمی بسیار بزرگ و به وقتی خواهد بود))
o در همین جا عنوان کنم که در مالزی هتل ها (بسته به قوانین هتل، معمولا در زمان check out و یا برخی مواقع در زمان check in) مالیات می گیرند (10 رینگت برای هر اتاق در هر شب). همچنین برخی هتل ها مبلغی بعنوان deposit برای هر اتاق دریافت می کنند (حدودا 200 رینگت یا معادل آن به دلار یا یورو) که در روز آخر و در صورت عدم وجود مشکلی خاص، آن مبلغ را به شما برمی گردانند.
o با توجه به جمیع موارد گفته شده، نظر برخی دوستان را که می گویند در مالزی عمده وقت بیرون هتل هستید و ستاره هتل و ... خیلی مهم نیست را اصلا قبول ندارم. به نظرم ضروریست هتل خوب (با دسترسی خوب) و تمیز (تا حدودی به شانس بستگی دارد) باشد. تجربی شخصی من (که بین هتل Berjaya و هتل Royale Chulan –با قیمت تقریبا یکسان- مردد بودم) آنست که علیرغم گران تر بودن، هتل های Grand Millennium و JW Marriott انتخاب های بهتری خواهند بود.
• امکانات هتل: خوب
o دسترسی مستقیم به مرکز تجاری پایین هتل برای مهمانان هتل
مرکز تجاری Berjaya Times Square قابل قبول است و قیمت ها برای خرید، مناسب است.
o نگهداری چمدان ها در زمان check in و check out (در صورت تمایل، از پرداخت انعام خوشحال خواهند شد)
o استخر روباز دارد. کوچک است ولی محیط قابل قبولی دارد. هرچند بعید است وقت استفاده از آن را پیدا کنید.
نکاتی در خصوص استفاده از تورهای گردشگری شهری
بطور کلی سه روش برای بازدید از اماکن دیدنی شهر کوالالامپور وجود دارد:
1) استفاده از تورهای پیشنهادی آژانسهای مسافرتی
• مزیت: تقریبا راحت و بی دردسر (خصوصا برای کسانیکه با زبان انگلیسی آشنایی محدودی دارند)
• معایب:
o هزینه زیاد
o معطلی در زمان جمع شدن مسافرها از هتل های مختلف، هماهنگی های رفت و آمد و ...
2) بازدید شخصی از اماکن با استفاده از تاکسی یا Grab
• مزایا:
o هزنیه کمتر نسبت به روش 1
o صرفه جویی در وقت
• عیب: هزنیه زیادتر نسبت به روش 3
• نیازمندی های مورد نیاز:
o باید آشنایی خوبی با زبان انگلیسی وجود داشته باشد
o باید اطلاعات کاملی از محل هایی که قرار است بازدید شود، شرایط آن، مسیر رفت وآمد و ... وجود داشته باشد
3) بازدید شخصی از اماکن با استفاده از مترو، مونوریل و اتوبوس بعلاوه پیاده روی (با توجه به اینکه ایستگاه وسایل نقلیه عمومی الزاما در مجاورت اماکن مورد بازدید نمی باشد)
• مزیت: هزینه کم (البته برای 3 یا 4 نفر، روش 2 ارجح می باشد)
• معایب:
o نیاز به پیاده روی بیشتر نسبت به روش های 1 و 2
o معطلی بابت استفاده از وسایل نقلیه عمومی
• نیازمندی های مورد نیاز:
o باید آشنایی خوبی با زبان انگلیسی وجود داشته باشد
o باید اطلاعات کاملی از محل هایی که قرار است بازدید شود، شرایط آن، مسیر رفت وآمد و ... وجود داشته باشد
با سلام خدمت دوستان .
هتل برجایا تایم اسکئور یکی از هتلهای عالی و بنام مالزی هستش و میتوانم به جرات بگم یک هفته ای که در این هتل بودم بقدری از عملکرد پرسنل و کارمندان هتل راضی بودم که بعضی وقتها فکر میکردم اینها واقعی نیستن .
هتل در دو بلوک AوB هر بلوک داری چهل و هشت طبقه و بین دو بلوک در طبقه پانزدهم استخر فوق العاده زیبا و تمیز قرار داره که وقتی داخل استخر هستی نمای برجهای دوقلو و برج مخابرات در دید شما قرار داره .هتل دارای شش آسانسور بزرگ و سرعت فوق العاده زیاد که سرعت آسانسور رو وقتی داخلش سوار میشی متوجه میشین. هتل داری یک سنتز مارکت بزرگ به نام خود هتل در زیر استخر قرار داره که بزرگترین شهر بازی سرپوشیده هم داخل همین سنتز مارکت هست که با پرداخت شصت رینگت از صبح تا شب میتوانید از این شهر بازی استفاده کنید . اتاق من در طبقه بیست و هشتم بود که دارای آشپزخانه سرویس بهداشتی بزرگ و مجزا از حمام که داخل حمام یه وان بزرگ و یک کابین دوش مجزا از وان قرار داشت . اتاق ها هر روز صبح نظافت کامل و وقتی که از بیرون بر می گشتیم اتاق فوق العاده تمیز ملحفه ها هر روز عوض میشد . پرسنل خانه داری فوق العاده با ادب و تمیز که از کار کردنشان واقعا لذت و حس خوبی به ما دست میداد که اینقدر مرتب و منظم کار میکنن . دوستان اگر به این هتل میرید یک گوشی موبایل داخل هر اتاق قرار داره که سیم کارت داخلش هست و شما تا زمانی که در این هتل هستین با این گوشی از اینترنت مجانی و تلفن مجانی میتوانید استفاده کنید فقط زنگ زدن به ایران و عراق پولی هست با این موبایل ولی با تمام کشورها مجانی . اینترنت هتل فوق العاده عالی . این هتل فقط در بدو ورود ۲۰۰ دلار دیپازید میگره بابت هر اتاق که در آخر بهتون برگشت داده میشه . در آخر تسویه هتل شبی ده رینگت مالیات از شما گرفته میشه . رستوران هتل در طبقه ۱۴ با دید کامل شهر و برجهای دوقلو و مخابرات . صبحانه کامل و با همه ذائقه ها از خود هتل درب ورودی پاساژ برجایا تایم اسکئور برای رفت و آمد مسافران هتل وجود داره . ایستگاه موند ریل روبروی شما قرار داره . دسترسی این هتل به خیابان بوکیت پینتاگ پیاده روی ۱۰ دقیقه . دوستان مالزی برای خرید زیاد مناسب نیست چون اجناس بدرد ما نمیخوره و اونهایی که بدرد بخوره خیلی گرونه ولی حتما به فروشگاه دایرکت اسپورت در خیابان بوکیت پینتاگ سر بزنید .برندهای آدیداس. نایک . آندر آرمن و وسایل ورزشی فوق العاده تخفیف خورده . دوستان گرامی حتما آپ اوبر رو نصب کنید و در مالزی بجای تاکسی از اوبر استفاده کنید که مثل اسنپ می مونه و مسیر ۳۰ رینگتی ۷ رینگت حساب میشه . در آخر اگر باز مالزی برم انتخابم همین هتل هستش .
برند برجایا یکی از برندهای خوشنام مالزی هست و قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود.ما این هتل رو برای 5 شب رزرو کردیم.از جمله مزایای اون برخورد بسیار دوستانه کلیه کارکنان هتل،استخر مناسب با ویو برج های Petronas و KL Tower که توی شب محشر بود.تنوع عالی صبحانه.وسایل داخل اتاق قدیمی بودند ولی ملحفه و حوله ها بسیار تمیز بودند و ست های حمام و پذیرایی در هر بار مرتب کردن اتاق شارژ میشدند.دسترسی به خیابان بوکیت بینتانگ با ده دقیقه پیاده روی و یا با پرداخت 7 رینگیت به گرب میسر بود.ایستگاه مونوریل Imbi در فاصله چند قدمی هتل هست که با طی زمان 15 دقیقه به KL Sentral میرسه و مرکز خرید بنام برجیا تایمز هم که در زیر این هتل واقع شده و صرافی که در طبقه همکف و در مسیر ورودی هتل قرار داره بهترین ریت تبدیل دلار به رینگیت رو هم بهتون ارایه میکنه!واقعا بهترین ریت رو داشت.و اینکه سرویس های ون مربوط به تور برجایا هیل یا همان دهکده فرانسوی و باغ ژاپنی صرفا از این هتل انجام میشوند و در صورت تهیه این تور، به راحتی از هتل خودتان سوار میشوید و در هتل خودتان هم پیاده میشوید!اتاق ما در طبقه 42 بود ولی با وجود شش لاین آسانسور حداکثر زمان انتظار 15 الی 20 ثانیه میشد!تاکید داشته باشید که در طبقات بالا و با ویو استخر به شما اتاق بدهند،دلیل هم بیاورید که چون کنار هتل ساخت و ساز در حال انجام است مخل آسایش ما میشود ;) این هم یک تقلب برای گرفتن اتاق بهتر.من برای سفرم از تور استفاده نکردم و خودم هتل ها رو رزرو کردم و گویا آژانس های ایرانی هنوز به این هتل روی نیاورده اند چون ما در طول اقامت هیچ هموطنی را مشاهده نکردیم.در کل اقامت خوبی خواهید داشت.
من و همسرم با کلی تحقیق این هتل را انتخاب کردیم و در ۲۹ آبان ۹۶ هفت شب اقامت داشتیم.اتاق ما بزرگ با ویوی استخر و دارای پلوپز،توستر،چای ساز،اتو،وان،سیف باکس،وای فای رایگان و ... بود و جالبتر از همه یک گوشی موبایل داخل اتاق موجودبود که اینترنت و تماس رایگان داشت که در کل شهر قابل استفاده بود .
اتاق روزانه نظافت و شارژ میشد ، صبحانه هتل متنوع و عالی ، همراه با طبخ برخی غذاها در حضور مهمان.
سکوت اتاق و برخورد پرسنل هم خیلی خوب بود
دارای ۶ آسانسور با سرعت بسیار بالا که هیچ وقت معطل نمی شدیم،استخر هتل هم خیلی بزرگ و تا ساعت ۱۰ شب ازش استفاده میکردند و بعضی شبها در رستوران کنار استخر موسیقی زنده اجرا میشد .
ما در مدت اقامت هیچ مسافر ایرانی ندیدیم ،
. دسترسی مستقیم به ایستگاه مونوریل Imbi و ۵ دقیقه پیاده تا خیابان بوکیت.
از انتخابمون بسیار راضی بودیم و لذت بردیم،درکل این هتل رو به همه پیشنهاد میکنم چون هزینه ای که میکند واقعا ارزشش رو داره.