هتل بين المللي ۴ ستاره لاله چابهار در ۱۳ آبان ۱۳۸۶ در كنار ساحل زيباي درياي عمان احداث و بهره برداری گرديده است. این هتل در زمینی به وسعت ۲۷۰۰۰ متر مربع در دو طبقه با زیر بنای حدود ۶۰۰۰ متر مربع دارای ۳۸ اتاق با امکانات رفاهی کامل میباشد و در زمرهی بهترین هتلهای ایران به شمار میآید.
سلام. هتل در کل خوبه ولی:
1- قدیمی شده و یکم فرسوده شده و باید بهش رسیدگی بشه. (درب یخچال خراب بود که روز دوم درستش کردن. موکت های کف اتاق نیاز به شستشو داره. پنجره های اتاق باز نمی شن. چوب میزهای بیلیارد شکسته بود.)
2- وضعیت صبحانه خیلی خیلی معمولی بود. (نان ها سرد بود. چایی دمی نبود. تنوع هم کم بود.)
3- پرسنل اما بسیار مودب و کار بلد بودن
در نهایت میخوام توصیه کنم حتما چابهار برید. ما تو این سفر با یک تورلیدر خوب آشنا شدیم به اسم آقای ایمان که توصیه میک نم حتماً قبل از سفر و انتخاب تور لیدر با ایشون صحبت کنید. کارش درسته.
هتل لاله چابهار در کنار ساحل دریا کوچک ،در ساختمانی دو طبقه سفید و حیاطی بزرگ که شامل ۳۸ اتاق که ۸ اتاق سویت مانند و ۳۰ اتاق یک تا سه تخته میباشد ، همچنین از امکانات هتل میتوان رستوران ، کافی شاپ ، سالن بیلیارد ، سالن ورزشی ،استخر ، نمازخانه ،سرویس بهداشتی بانوان و آقایان جداگانه در طبقه همکف ،پارکینگ، روم سرویس، غرفه صنایع دستی، سالن کنفرانس ،سالن همایش و آسانسور نام برد. اتاقی که ما در هتل لاله داشتیم ،اتاق دو تخته تویین به مدت سه شب همراه با صبحانه به ازای هرشب ۳۹۰ هزار تومان بود.اما برعکس محوطه و لابی مجلل هتل اتاق دو تخته تویین بسیار کوچک و قدیمی با کمدهای کهنه ، دوعدد صندلی و میز چوبی ،یخچال با دو عدد آب معدنی ، تلوزیون و اما سرویس بهداشتی و حمام بسیار کوچک که فقط با یک پرده جنس مشبک مانند از هم جدا شده بود .حوله ها بسیار کهنه بودند .شامپو و صابون اصلا قابل استفاده نبودن .و این حجم از قدیمی بودن و فقدان تجهیزات از یک هتل بین المللی چهار ستاره بسیار بعید بود .
در این روزهای کرونای باید الکل در اتاق میبود ولی هیچ اثری از الکل یا مواد ضدعفونی کننده نبود .پنجره ها به خاطر حشرات باز نمیشد و در کل از اتاق اصلا راضی نبودیم . صبحانه هتل هم تنوع چندانی نداشت .نیمرو، پنیر،کره دو نوع مربا، دو نوع سوپ، آب میوه هم فقط یک نوع آب پرتقال و چای بود.سالن صبحانه سالنی بزرگ بود و سر هر میز موادضدعفونی گذاشته بودند.برخورد پرسنل مهربان و محترمانه بود.
هتل لاله چابهار یکی از قدیمیترین هتلهای چابهار هستش. معماری هتل شبیه دو یال هست که اتاقها در دو یال قراردارن
هتل لاله رو باید هتل ساحلی بدونیم ولی ساحل اختصاصی نداره. ساحل نزدیک هتل که چند قدمی اون هست دریا کوچک نامیده میشه
اتاقهای هتل قدیمی و تجهیزات هم با توجه به امکانات منطقه خوب بود ولی انتظار هتل چهارستاره تاپ رو نباید از هتل داشته باشید. اتاق روزانه تمیز میشد و اب معدنی شارژ میشد
داخل اتاق چای ساز نبود اما هر زمان که نیاز به اب جوش یا چای داشتیم کافی شاپ هتل در اختیار ما بود. صبحانه هتل خیلی خوب بود به ویژه روز اول که یه غذای محلی هم تو منو بود هرچند انقدر تند بود که من نتونستم بخورم
یکی از مشکلات اتاق هم این بود در سرویس بهداشتی بسته نمیشد و حوله ها شارژ نمیشدند و اگر حوله برای تعویض میرفت دیگه برنمیگشت
با این حال نسبت به منطقه هتل مناسبی بود
دسترسی به بازار قدیمی چابهار خیلی راحت بود و پیاده میتونستیم بریم!
نکته مثبت هتل پرسنل بودند که در هر لحظه کنارمون بودن و هر چی نیاز داشتیم در اختیارمون میذاشتن. هتل لاله استخر هم داشت که من البته استفاده نکردم و نمیدونم شرایطش به چه شکل بود.
هتل لاله ی چابهار در انتهای بلوار امام خمینی و دقیقا روبه روی دریا کوچک قرار دارد. این هتل در یک طبقه ساخته شده و تعدادی از اتاق های آن رو به دریا قرار دارند. به نظرم یکی از بزرگترین ویژگیهای این هتل چهار ستاره، وجود کارمندان آن است. تک تک آنها مهربان هستند و مودب. تمام تلاششان را میکنند که به هر نحوی کمک کنند. استقبال گرم و دوستانه ی کارمندان هتل به محض ورود، آنهم همراه با یک لیوان شربت خنک، حسابی حالم را جا آورد.کارهای پذیرش به سرعت انجام شد، از آنجاییکه تمام اتاق های هتل پر نبود، در انتخاب اتاق دستمان باز بود و در نهایت اتاقی با منظره ی دریا به ما تحویل داده شد. مسواک، خمیردندان، شامپو، صابون، حوله، دمپایی، رخت آویز، سشوار، یخچال و تلویزیون از امکانات اتاق ما در هتل بود. صبحانه ی هتل بسیار متنوع و در دو نوع سرد و گرم سرو میشد. فضایی که برای خوردن صبحانه در نظر گرفته شده در طبقه ی اول با پنجره های رو به دریا است. همانجا هم روی تراسی رو به دریا، تعدادی میز و صندلی چیده شده که احتمالا در مواقع خاصی از سال از آن فضا هم استفاده میکنند. فضای هتل شامل یک کافی شاپ و رستوران در طبقه ی همکف، یک سالن مخصوص برگزاری جشن و مهمانی در همان طبقه و نیز یک حیاط کوچک مخصوص خوردن چای و نیز کشیدن قلیان است. در طبقه ی همکف یک فروشگاه صنایع دستی وجود دارد که میتوان از آنجا یک دست لباس دخترانه ی بلوچی تهیه کرد. غذای رستوران هتل خوب بود و در حجم کافی برای یک نفر سرو میشد. ضمنا امکان سفارش غذای محلی مثل کرایه میگو و بریانی هم وجود دارد.استخر کوچکی هم در فضای خارج از هتل وجود دارد. یکی دیگر از مزایای این هتل، نزدیک بودن به ساحل دریا کوچک است. از طرفی یک سری نکات هست که به نظرم مدیریت هتل باید به آنها توجه کند تا شرایط بهتری برای اقامت فراهم شود. اضافه کردن کتری برقی، بازسازی سرویس بهداشتی و کف اتاق، نظافت بهتر ملحفه ها.
هتل لاله چابهار
هتل لاله يكي از هتل هاي خوب چابهار محسوب ميشه،
قبل از هر چيزي هر هتلي رو بايد با امكانات و سطح همون شهر مقايسه كنيم.
دردومين دورهمي لست سكند با اسپانسري ليپار گشت، سعادت اين رو داشتيم كه همراه لست سكندي ها باشيم.
جاي هتل خوب بود، در نقطه اي از شهر قرار داشت كه به دور از شلوغي ها و هياهوي شهري بود، نماي هتل رو به دريا و ساحل بود البته از سمت رستوران هتل اين نما رو ميشد ديد.
فاصله ي هتل تا ساحل دريا بزرگ با ماشين حدودا ٥ دقيقه بود، تا منطقه ازاد و ساحل تفريحي ليپار هم حدودا ده دقيقه فاصله با ماشين بود.
لابي هتل مرتب و تميز هست كه يه غرفه صنايع دستي و لباس هاي محلي و راهنماي گردشگري با ديزايين سنتي چابهار هست، كه ميتونيد از اين غرفه لباس هاي سنتي چابهار رو كرايه بگيريد.
رسپشن و پرسنل هتل خيلي مودب و مهربون هستن.
اتاق ها:
اتاق هتل يه مقدار قديمي هست ولي تميز بود.
كف اتاق موكت هست.
يخچال اتاق اندازه و درجه اش مناسب هست.
سرويس بهداشتي اتاق مجهز به توالت فرنگي، دوش و دسشويي، سشوار هست. كه لوازم بهداشتي به صورت يكبار مصرف در دسشويي قرار داشت.
اندازه اتاق خيلي مناسب بود.
يه كمد ديواري و رخت اويز در اتاق تعبيه شده.
پنجره هاي اتاق به دلايل مشكلات مختلف در چابهار از جمله اينكه اين منطقه زيستگاه حشرات و خزندگان هست، بسته شده و باز نميشن.
ميزان نور اتاق مناسب هست.
مزايا:
١- در منطقه اي ارام و تميز قرار داره.
٢- صبحانه متنوع و لذيذ بود.
٣- رستوران هتل غذاهاي متنوعي داشت، غذاهاي سنتي چابهار مثل كراهي مرغ و برياني مرغ خيلي لذيذ بود ولي اگر غذاهاي تند دوست نداريد بتون پيشنهاد نميكنم. ولي چلو كباب كوبيده كيفيتش خيلي پايين بود.
٤- هتل يه حياط جمع و جور و خودموني داشت كه براي استراحت و صرف چاي و قليان فضاي مناسبي بود.
٥- اين هتل سالن بيليارد داشت ولي اصلا فضاسازي مناسبي براي استفاده ايجاد نشده بود.
٦- هتل رو به ساحل دريا كوچك بود و تراس هتل كه در سالن صبحانه قرار داشت فضاي دل انگيزي با ويوي خيلي خوب ايجاد كرده بود، كه ميزهايي براي صرف صبحانه در اين تراس هم قرار داده شده بود
معايب:
١- حمام با پرده جدا شده بود كه نسبت به فضاي حمام جاي كمي براي پرده اختصاص داده شده بود، كه اگر حين حمام ميخواستيم پرده كشيده بشه امكان پذير نبود و اينكه پرده به طور كامل كنار نميرفت.
٢- در طول مدت اقامت تنوع غذايي صبحانه اصلا تغييري نكرد و تكراري بود.
٣- اتاق ها چاي ساز برقي نداشتن.
٤- بعد از نظافت اتاق ملحفه ها و حوله ها عوض نميشدن
٥- ما از استخر استفاده نكرديم ولي با توجه به اينكه اب لوله كشي به شدت شور و تلخ بود قطعا اب استخر هم به همين صورت بود. كه البته اين جزء مشكلات شهري به حساب مياد و اينكه استفاده از استخر رايگان نيست.
- نكته:
١- كولر اتاق روي دماي ٢١ درجه به بالا بايد تنظيم ميشد در غير اينصورت يخ به بيرون پرت ميكرد
اين هتل رو با توجه به امكانات شهري و محدوديت هايي كه اين شهر داره بايد نقد كرد. كه با توجه به اين موارد براي اقامت مكان مناسبي بود ولي اگر بخواييد با هتل هاي شهرهاي ديگه مقايسه كنيد قطعا كاستي هاي بسياري ميتونه داشته باشه
با توجه به اينكه ما همراه با دختر ١١ ماهه مون به اين سفر رفتيد راضي و راحت بوديم. و هر موردي كه پيش ميومد خيلي سريع رسپشن برامون رفع ميكرد.
در سفري كه آبان ماه ٩٨ به چابهار داشتم به مدت سه شب در هتل لاله اقامت داشتم.
هتل داراي لابي بزرگي بود كه در كنار آن فروشگاه صنايع دستي داشت. هتل دو طبقه بود و امكاناتي مثل استخر، سالن ورزشي، كتابخانه و رستوران داشت. كه البته گويا استفاده از استخر هزينه جداگانه اي داشت.
اتاق ها اندازه مناسبي داشتند و كمد لباس براي قرار دادن لباس و چمدان موجود بود. سرويس بهداشتي هتل متاسفانه بوي نامطبوعي ميداد كه تنها با روشن بودن كولر گازي از بين ميرفت ولي سرد ميشد.
نظافت اتاق ها خيلي مناسب نبود و متاسفانه ملحفه ها تميز نبودند و حوله در اتاق ها نبود. همچنين در اتاق ها چايساز نبود كه از نقاط ضعف هتل محسوب ميشد. همچنين عايق بندي اتاق ها اصلا خوب نبود و صداي همه اتاق ها شنيده ميشد.
بهترين ويژگي هتل صبحانه متنوع گرم و سرد آن بود كه كيفيت خوبي داشت. نيمرو تازه درست ميشد و براي هرنوع سليقه اي خوراكي بود.
نكته قوت هتل پرسنل مهربان و خوش رفتارش بودند كه هركاري براي رضايت مسافر مي كردند.
نكته جذاب ديگر براي من كتابخانه موجود در لابي بود كه جذاب بود.
#چابهارچهارفصل
#ليپارگشت
سلام به همه دوستان
در سفر اخیری که به شهر زیبا و بکر چابهار داشتیم، چند شبی رو در هتل چهارستاره لاله سپری کردیم. هتل لاله یکی از چند هتل پر ستاره شهر چابهار می باشد که می تواند مورد توجه واقع گیرد. این هتل در انتهای بلوار امام خمینی این شهر واقع شده و دارای 38 اتاق می باشد. ما حوالی ساعت 7 عصر بود که به هتل رسیدیم، چک این ما سریع انجام شد و مشکلی از این بابت وجود نداشت. رفتار کارکنان هم موقع پذیرش و خوش آمد گویی بسیار محترمانه بود. همچنین در لابی در هنگام چک این با شربت از ما پذیرایی شد که بسیار دلنشین بود و خاطره خوبی بر جا گذاشت. در زیر به بررسی جزئی تر این هتل می پردازم.
لابی هتل:
لابی هتل دارای فضای بسیار قابل قبولی است. در طول روز و شب دمای بسیار معقولی را داراست و به خوبی خنک می شود. چیدمان میز ها عالیست و به تعداد کافی میز و صندلی برای نشستن وجود دارد. همچنین وجود کافی شاپ در کنار لابی، یکی از نعمت های بزرگ این هتل می باشد که می توان از آن به خوبی بهره جست.
اتاق ها:
اینجا به نظرم یکی از نکات ضعف هتل را می توان دید. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که هتل 4 ستاره لاله هنوز از سیستم کلید برای درب اتاق ها استفاده میکند و از سیستم های جدید کارتی هنوز خبری نیست. درب اتاق ها عایق و شرایط مناسبی نداشته و از چارچوب آن فاصله زیادی دارند و همین امر باعث میشه تمام صدای راهرو رو به راحتی بشنوید و حتی صدای شما به راحتی در خارج از اتاق شنیده شود. تخت ها شرایط خوبی دارند، اما ملافه های اتاق هنوز جای کار بسیاری را در تمیزی خود می بینند. سرویس بهداشتی اتاق تمیز نیست و تهویه قابل قبولی ندارد و به نظر می رسد که این هتل باید تجربه بازسازی خود را سپری نماید. تعدادی از اتاق ها رو به دریا هستند و هنگام صبح می توان از منظره زیبای دریا بهترین استفاده رو برد.
عملکرد کارکنان:
در این قسمت هتل نمره قابل قبولی را می تواند کسب کند. تقریبا همه کارکنان هتل به بهترین شکل کار خود را انجام می دهند با میهمانان مهربان هستند. در طول مدت اقامتمون هیچ بدرفتاری یا بی احترامی رو شاهد نبودیم و از این بابت بسیار راضی بودیم.
تفریحات و امکانات هتل:
در شب اولی که در این هتل اقامت داشتیم، یکی از تالار های خوب هتل جهت برگزاری جشن تولد در اختیار ما بود که تالاری خوب و مجهز بود. استخر و سونای هتل نیز قابل استفاده برای میهمانان می باشد. در روزی که ما اقامت داشتیم، یک گروه موسیقی سنتی هم وجود داشت که واقعا عالی بود. وجود کتابخانه، سالن بیلیارد، مغازه فروش صنایع دستی نیز در این هتل از نقاط مثبت آن می باشد. در کل هر چند که نباید از این هتل امکانات خیلی خاصی رو انتظار داشته باشید، ولی مطمئن باشید که نیازهاتون رو میتونه برآورده کنه.
کیفیت و تنوع غذا:
اینجا نیز هتل خوش می درخشد. صبحانه هتل در مقایسه با سایر هتل های 4 ستاره، کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد. وجود چندین غذای گرم، از قبیل انواع املت، بندری، عدسی و ... قابل توجه بود. همچنین فردی نیز به عنوان آشپز وجود داشت که در صورتیکه سفارش خاصی از قبیل انواع نیمرو یا املت با مخلفات مختلف را داشتید، برای شما در کمترین زمان ممکن آماده میکرد. رستوران هتل هم کیفیت خوبی داشت و در مجموع 3 وعده شامی که در این هتل خوردیم، از کیفیت غذاها بسیار راضی بودیم.
در نهایت هتل لاله، نه یک هتل ایده آل در چابهار است و نه باید امکانات و پتانسیل خوب آن را نادیده گرفت. اگر الویت شما در یک هتل، اتاق های لوکس با عایق خوب و سرویس بهداشتی بسیار تمیز است، این هتل گزینه خوبی برای شما نیست. اما در صورتیکه فضای خوب، لابی تمیز، و صبحانه و غذای قابل قبول برای شما در الویت هست، مطمئن باشید که از انتخاب این هتل پشیمان نخواهید شد.
هتل چهارستاره لاله چابهار، یکی از هتلهای خوب چابهار محسوب میشه که در کنار خلیج چابهار معروف به دریا کوچک قرار گرفته، به همین دلیل نصفی از اتاقها دید به سمت دریا دارند. ابتدای ورود به محوطه با یک بنای سفید و طلایی دوطبقه مواجه میشید که قسمت مرکزی مدور هست و دو یال کشیده بهش وصل شده و کاملا قرینه هم هستن. یک حوض آب هم در محور ورودی قرار داره که شبها جلوه زیبایی داره و نورهای آبنما با تغییر رنگ منظره جالبی رو ایجاد میکنه. بعد از اینکه از چندپله بالا میرید میتونید وارد لابی بشید، روبروی ورودی کانتر پذیرش رو خواهید دید که کنارش پله و آسانسور قرار گرفته. سمت راست فروشگاه صنایع دستی و فروش تورهای گشت چابهار و سمت چپ کافی شاپ هتل هست که نوشیدنیهای گرمی که من امتحان کردم خیلی با کیفیت بودن. به نظرم جذابترین قسمت هتل فضای مرکزی هتل هست .در طبقه اول به دور وُید مرکزی که با سقف گنبدی پوشیده شده فضای صبحانه خوری و مبلمان جهت استفاده مهمانان هتل قرار گرفته. در پایین ساقه گنبد پنجره های دورتادور وظیفه نور رسانی به این فضا رو دارن. وقتی وارد طبقه اول میشید، ورودی راهرو اتاقها در دوطرف این فضای گرد با شماره هایی که ابتدای ورودی زده شده شما رو به سمت اتاقتون راهنمایی میکنه. اتاقها انواع یک تخته،دو تخته،سه تخته و سوییت هستن که مجموعا شامل سی و هشت اتاق در تعداد و ابعاد مختلف میشن. امکانات اتاقها شامل سرویس بهداشتی فرنگی و حمام، مینی بار که فقط بطری آب داخلش هست، سشوار ثابت داخل سرویس، اسپیلت، دمپایی،حوله و شامپو، صابون، مسواک و تلویزیون هست. در سه شب اقامتی که همراه با گروه دوستان لست سکند به دعوت آژانس لیپارگشت در دومین دورهمی لست سکند که در چابهار برگزار شد داشتیم. بعد از پرواز خوب معراج همراه با لیدر گروه به این هتل رفتیم.استقبال عالی همراه با یک لیوان نوشیدنی خنک بود.کارکنان هتل محترم،کمک رسان و پاسخگوی نیازها بودند. صبحانه در طبقه اول و درکنار وُید مرکزی سرو میشد و شامل صبحانه گرم و سرد بودکه در عکسها میتونید ببینید و علاوه بر فضای بسته میتونید از فضای تراس هم برای صرف صبحانه استفاده کنید. صبحانه روز اول علاوه بر خوراکهای گرم رایج، یک خوراک محلی به نام پَکوره هم به صورت ویژه برای مهمانان آماده شده بود و نیمروی داغ همونجا به سفارشتون توسط آشپز آماده میشد.رستوران هتل هم در طبقه همکف پاسخگوی شما در وعده ناهار وشام هست که ما سه وعده شام از غذاهای محلی چابهار را در هتل بودیم که کیفیت مناسبی داشت و البته کباب هم برای کسانیکه علاقه به غذای محلی ندارن جزء منو بود. هتل لاله امکانات دیگه ای مثل استخر،جکوزی،سالن بیلیارد، سالن عروسی، رستوران، کافه،مینی مارکت هم داره. در مدت اقامتی که در این هتل داشتیم به عنوان یک هتل چهارستاره چند نقطه ضعف به چشم میومد، در اتاقی که من ساکن بودم کتری برقی نبود و حتی امکان تهیه آبجوش یا چای به صورت رایگان وجود نداشت و حتما باید سفارش میدادید که شامل هزینه بود. قفل اتاقها به صورت سنتی با کلید بود و کارتی در کار نبود که یک صفحه بزرگ هم برای معرفی شماره اتاق به کلید آویزون بود که جای زیادی تو کیف میگرفت و اگر ساکنین میخاستن جدا از هم رفت وآمد کنن هماهنگی سخت میشد. در اتاق من safebox موجود نبود و همینطور لازم بود علاوه بر پرده توری یک لایه پرده ضخیم پنجره را کامل بپوشونه که فقط به اندازه یک سوم پنجره پرده ضخیم داشت.و موضوعی که مستقیم به هتل مربوط نمیشد ولی در کیفیت اقامت تاثیر داشت، آب تصفیه نشده شهر چابهار بود که باعث میشد در بوی سرویس بهداشتی و طعم چای تاثیر نامطلوبی بزاره. در مجموع در شهری با امکانات کم مثل چابهار وجود هتلی مثل هتل لاله برای مسافرین امکان مناسبی رو در طول سفر به این منطقه برای اقامت فراهم میکنه و میتونه گزینه خوبی برای سفر به چابهار باشه. #لست_سکند #دورهمی_لست_سکند #لیپارگشت #چابهارچهارفصل
هتل بین المللی لاله چابهار روبروی اسکله هفت تیر و مجتمع گردشگری دریایی مکران و مشرف به دریا قرار دارد . با ورود به آن با حیاطی بزرگ و فضای سبز و آبنما مواجه می شوید . از دوطبقه با ۳۸ اتاق ساخته شده که قسمت ورودی شامل لابی و رسپشن به شکل دایره و بزرگ می باشد و اتاقها به صورت دو بال در دو طرف آن قرار دارد در طبقه همکف علاوه بر لابی و رسپشن ، استخر و سونا ، رستوران ، سوپر مارکت ، کافی شاپ ، غرفه صنایع دستی و مردم شناسی ، انباری ، سرویس بهداشتی و نمازخانه قرار دارد . در کنار راه پله دری به قسمت پشت باز می شود که در آن حیاط کوچکی با فضای سبز ، قهوه خانه ، محل کشیدن سیگار ، سالن مراسم باگاس و سالن بیلیارد قرار دارد . در طبقه بالا قسمت دایره شکل مرکزی به دو قسمت تقسیم شده که در یک سمت مبلمان جهت نشستن ، میز و صندلی جهت استفاده از لب تاپ ، آکواریوم و در سمت دیگر صبحانه خوری قرار دارد . در قسمت صبحانه خوری دری به تراس باز می شود که در آنجا تعدادی میزی و صندلی با سایه بان جهت صرف صبحانه وجود دارد . صبحانه هتل متنوع می باشد که شامل : عدسی ، خوراک نخود ، سوسیس بندری ، پاکوره ، تخم مرغ آب پز ، املت ، کره ، حلوای محلی ، اولویه ، مربا ، عسل ، پنیر ، شیر ، چای ، شربت و سه نوع نان می باشد ودر صورت درخواست تخم مرغ نیمرو پخته می شود . صبحانه هتل از ساعت ۷ الی ۹/۳۰ ، ناهار از ۱۲/۳۰ الی۱۵ و شام از ساعت ۹/۳۰ الی ۲۲/۳۰ سرو می شود . رستوران هتل بزرگ و شیک می باشد و در آن علاوه بر غذاهای معمول ایرانی غذاهای سنتی چابهار مانند : بریانی مرغ ، کراهی ماهی و میگو و ... نیز ارائه می شود . اتاقها دارای تلویزیون صفحه تخت ، مینی بار ، تلفن ، میز و صندلی ، آینه و دراور و کمد دیواری می باشد . در حمام و سرویس بهداشتی آن به تعداد شامپو ، صابون ، حوله دستی و حمام ، کلاه حمام ، گوش پاک کن ، خمیر دندان ، مسواک و سشوار قرار دارد . یخچال هر روز به تعداد با آب شارژ می شود . کفش پاککن ، دم پایی ، پاشنه کش سطل آشغالی نیز درون اتاق قرار دارد . نیز دفترچه ای کنار تلفن موجود است که شماره های لازم و منوی رستوران و کافی شاپ در آن موجود است . لازم به ذکر است در قسمت استخر خدمات اسپا هم انجام می شود . برخورد کارمندان هتل حرفه ای و بسیار مهمان نوازانه بود تا آنجا که اگر کمبودی در هتل بود احساس نمی شد . وایفای رایگان در هتل موجود بود که بیشتر در لابی یا نزدیک آن قابل استفاده بود . به تلفنها جوابگو بودند و اگر درخواستی بود اجابت می کردند و در صورت درخواست میهمانان به تاکسی تلفنی با آژانس هماهنگ می کردند . خدمات لاندری هم در صورت درخواست انجام می شد . نظافت راهرو ، لابی ، سرویسها ، استخر و اتاق نیز خوب بود . استخر را باید رزرو کرد و هزینه آن ۴۰۰۰۰ تومان بود برای هر تعداد . از هتل که خارج شوید تاکسی های گذری وجود دارند و هزینه تاکسی تا مثلا بازار سنتی ، منطقه آزاد و پارک لیپار که ما استفاده کردیم ۵۰۰۰ تومان و برای تاکسی تلفنی ۷۰۰۰ تومان بود . با توجه به نزدیکی هتل به اسکله و پارک ساحلی می توان صبح برای قدم زدن و ورزش از آنجا استفاده کرد . در کل با توجه به اینکه چابهار منطقه محرومی است و ممکن است کمبودهایی باشد ما از اقامتمان در این هتل کاملا راضی بودیم و می توان آن را به بقیه پیشنهاد داد .
هتل بین المللی لاله چابهار،یکی از بهترین هتلهای چابهار است.پرسنل بینهایت مهربان، لابی شیک و بزرگ، قرار گرفتن در کنار خلیج چابهار و پارک مکران،صبحانه فوق العاده خوشمزه،دارای استخر،و امکانات کامل اتاقها همچون تلویزیون تخت، یخچال، کمد لباس،سافتی باکس،کولر،دمپائی روفرشی و داخل حمام، شامپو، صابون، مسواک، خمیردندان، سشوار،مایع دستشوئی، حوله .سایر امکانات هتل شامل:آسانسور، اینترنت در لابی، فروشگاه صنایع دستی، مارکت کوچک، سالنهای جلسات، رستوران پیتو.قیمت اتاقها هم بسیار مناسب است و در فصول غیر پیک میتوان هر اتاق دو تخته را به قیمت ۲۵۰ تومان رزرو کرد.هتل دارای یک طبقه همکف و یک طبقه بالای آن است.این هتل دارای ۳۸ اتاق میباشد که ۸ اتاق در طبقه همکف دارد که ۴ تای آنها سه تخته هستندودر طبقه اول در هر بال هتل، ۱۵ اتاق دو تخته دارد.صبحانه هتل حرف ندارد و شامل:پنیر، دو نوع مربا، عسل،تخم مرغ آب پز،خرما،گوجه فرنگی، خیار،آب میوه،شیر،سالاد اولویه، دسر شیرینی،عدسی، خوراک نخود پخته و گرم،نیمرو، املت، سبزیجات بخارپز برای وجترینها که شامل:هویج، کلم، سیب زمینی است، چائی، دو نوع نان بربری و لواش ، خوراک سوسیس بندی و یک نوع خوراک برشته سرخ شده سبزیجات.کلیه خوراکها و غذاهای گرم فوق العاده خوشمزه بوده و یک صبحانه کامل رو شامل میشه.همچنین دارای یه رستوران دیگه در طبقه همکف است که مختص وعده های ناهار و شام است که اون غذاها هم مخصوصا که دو نوع غذای محلی ، بریانی و کرائی رو شامل میشه، فوق العاده خوشمزه هستند.استخر هتل اختصاصی است و دارای تایم مخصوص که میشه برای خانواده، تایم بخصوصی رو رزرو کرد.همچنین بعضی شبها موسیقی زنده در زمان صرف شام ،با خوانندگان و نوازندگان محلی داره که بسیار دلنشین است.هتل همچنین دارای سالن بیلیارد بوده و سایر ورزشها که در زمان حضور ما افتتاح نشده بود.نیمی از اتاقهای طبقه اول رو به خلیج دریا کوچک چابهار و نیم دیگر پشت به آن و دارای اتاقهای ساکن و بی صدائی است.
در زمان سفری که به شهر چابهار توسط آژانس لیپار گشت داشتیم هتل چهار ستاره لاله برایمان انتخاب شد. هتل زیبای لاله فاصله کمی از دریا دارد و می توانید در کنار ساحل و اسکله نیز قدم بزنید. هتل دو طبقه است و در وسط هتل سازه گنبدی که از داخل به زیبا سازی لابی بسیار کمک کرده است وجود دارد. لابی و ورودی هتل بسیار دلباز است و در طبقه اول یک غرفه اجاره لباسهای محلی و فروش صنایع دستی وجود دارد. در کنار آن در این طبقه یک مینی مارکت با اجناسی محدود، رستوران و کافی شاپ نیز هست. هتل حیاط پشتی کوچکی نیز دارد که در آن به سرو چای و قلیان نیز می پردازند. در همان حیاط نیز یک سالن برگزاری مراسم هست. هتل دارای سالن بیلیارد و استخر نیز هست که ما فرصتی برای استفاده نداشتیم. طبقه دوم هتل نیز لابی بزرگی با چندین مبلمان و میز و صندلی دارد و بخشی از این لابی بزرگ را به بخش سرو صبحانه اختصاص داده اند. اتاقها همه در طبقه دوم واقع شده اند. اتاق من و دوستانم اتاقی سه تخته بود. یک تخت سینگل و یک تخت کویین، یخچال، حوله ، دمپایی و مسواک و لوازم شوینده در اتاق بود. هر روز نیز سه بطری آب معدنی در یخچال شارژ میشد. پرسنل هتل فوق العاده مهربان و خوش اخلاق و خوش مشرب بودند و صبحانه هتل نیز رضایت بخش و شامل چندین نوع غذای گرم و سرد بود. وعده های شامی که در هتل صرف شد نیز بسیار خوب و از لحاظ حجم و کیفیت مناسب بودند. تنها مواردی که از هتل به چشمم آمد این بود که سرویسهای بهداشتی در بدو ورود کمی بو می دادند و داخل اتاقها از چای ساز خبری نبود و موردی که شاید خیلی مهم نبود عدم تنوع در صبحانه در روزهای مختلف بود که البته با توجه به اقامت سه روزه ما قابل اغماض بود. در نهایت در مقایسه با هتلهای چهارستاره شهرهای بزرگتر شاید اینجا چهارستاره واقعی نباشد ولی با توجه به منطقه و وجود پرسنل خوب و مدیر توانمندی که وقتی کم و کاستی ها را عنوان کردیم انتقادها را پذیرفتند امیدوارم که بتوانند به یکی از بهترینهای چابهار تبدیل شوند.
سلام. بنده و همسرم به همراه تیم بسیار خوب لست سکند در آبان ماه سال 1398 در این هتل به مدت 3 شب اقامت داشتیم که این مساله به خودی خود باعث میشد همه چیز از جمله هتل لذتش چند برابر برامون باشه. در قسمت اول این هتل چهار ستاره را شرح داده و در قسمت دوم نقد و بررسی را شاهد خواهیم بود:
قسمت اول: شرح هتل
1) موقعیت هتل: این هتل از نظر موقعیتی در منطقه ای بنام دریای کوچک که بهتره بگیم اسکله واقع شده است. چند متر اون طرف تر تعداد بیشماری کشتیهای ماهیگیری در ساحل پهلو گرفته بودند که از صبح تا ظهر مشغول تخلیه و بارگیری ماهی بودند. لذا امکانات آنچنانی در اطراف هتل وجود نداره. البته یک مجتمع تفریحی، گردشگری و دریایی با نام مکران روبروی اون قرار داره که بنده هیچ امکانات تفریحی داخلش ندیدم و صرفا واسه سرو غذا قابل استفاده بود. یه پارک ساحلی کوچک هم بین جاده ساحلی و دریا وجود داره که اکثر بومیهای منطقه عصر تا شب بر روی صندلیها و سکوهای آن می نشینند و از ساحل لذت می برند. یک حسن بزرگ این هتل اینه که دقیقا بر خیابان ساحلی دریا واقع شده است و دریا از داخل اتاقهایی که ویوی دریا دارند به خوبی دریا نمایان است.
2) طبقات هتل، لابی و پرسنل هتل : این هتل کلا دو طبقه داشت که حتی برای همین دو طبقه(همکف و اول) هم آسانسور گذاشته بودند که نکته مثبتی محسوب میشه. لابی هتل در طبقه همکف نسبتا بزرگ، مرتب و خوب بود. به محض رسیدن با شربت بسیار خوشمزه(پودر انبه+هلو با آب) ازمون پذیرایی شد. پرسنل بسیار خوش برخورد و زحمکتشی دارد. همه جوره با مسافران همکاری می کردند و اجاره نمی دادند که قند توی دل کسی آب بشه. مدیر بسیار خوب و انتقاد پذیری داشت، طوری که روز آخر از همه در جلسه ای نظرخواهی کردند و تمام نظرات رو شنید و گفت در حد امکان ترتیب اثر می دهد. سقف اصلی هتل (بر روی لابی) بصورت گنبدی شکل بسیار زیبا ساخته شده بود. در طبقه همکف هتل لابی هتل قرار داشت که اطراف آن پذیرش، کافی شاپ، غرفه فروش تور، غرفه سوغات و صنایع دستی(در این غرفه مجسمه انواع و اقسام گلیم و صنایع دستی حصیری و .... بود و یک مکان ویژه سنتی تزئین شده برای عکاسی داشتند)، مرکز ماساژ،دو عدد تالار(یکی سالن برگزاری کنفرانس(با نام تالار باگاس) و دیگری سالن برگزاری مراسم جشن(تالار عروسی)) ، سالن ووشو، سالن بیلیارد، اتاق ماساژ، مجموعه استخر و سونا و جکوزی(البته از داخل حیاط راه داشت)، سرویس بهداشتی، رستوران عمومی هتل با نام پیتو و مینی مارکت بود. در حیاط محصور هتل(هتل دو حیاط داشت که یکی از درب ورودی به مجموعه هتل تا درب ورود به لابی هتل بود و دیگری یک فضای حدودا 80 متری محصور بین قسمتهای هتل بود) درخت زیبای کاکتوس و نخل کاشته بودند و کلیه سالنهایی که اسمشونو بردم در طبقه همکف اطراف این حیاط بودند. در حیاط اصلی هتل یک آبنما و حوض نسبتا بزرگ بود که در شبها چراغهایی اطراف آن بود که مدام رنگشان عوض میشد. در طبقه اول(بالای همکف) کتابخانه، صبحانه خوری، تراس بزرگ رو به دریا، آکواریوم، میز بزرگ با چند صندلی همراه با یک عدد لپ تاپ جهت عموم گذاشته شده بود.
3) اتاقها: اتاقهای(دو تخته) حدود 25 متر مساحت داشت که برخی ویوی دریا و برخی ویوی نه چندان جالب پشت هتل را داشتند. به ما اتاق ویوی دریا دادن. سرویس بهداشتی اتاق فرنگی بود که با پرده پلاستیکی از حمام جدا شده بود. اتاقها تراس نداشتند. هر روز آب معدنی نیم لیتری یک مرتبه شارژ میشد و بیشتر از آن هر عدد 2500 تومان هزینه داشت. خبری از چای ساز نبود. صابون، شامپو، دمپایی یکبار مصرف، حوله، پتو داخل کمد، مسواک و خمیر دندان، سشوار، شانه، کمد همراه با چوب لباسی و ... موجود بود و در صورت نیاز هر روز شارژ میشد. نظافت اتاق روزانه صورت می گرفت مگر اینکه لیبل عدم نظافت رو روی درب نصب می کردید. تلویزیون LED ال جی 32 اینچ با گیرنده دیجیتال داخلی، اسپیلت سامسونگ 12000 وات، دیوار کوبهای زیبا، کف لمینت، میز آرایشی، دو عدد مبل و یک عدد میز عسلی، یخچال، پاشنه کش، سوزن نخ، دستمال کاغذی، دو عدد لیوان و ... موجود بود. کلیه قوانین و شماره های هتل و کلا راهنمای قسمتهای مختلف هتل در پوشه چرمی روی میز آرایش قرار داشت.
4) رستورانها: صبحانه در طبقه دوم سرو می شد که یک بالکن بزرگ رو به دریا هم داشت که میشد صبحانه رو اونجا هم سرو کرد و بسیار لذت بخش بود. رستوران طبقه همکف که جهت سرو ناهارو شام بود، شیک و تمیز و نسبتا بزرگ بود. اما به ذائقه من که فقط شام اونجا بودم کیفیت متوسطی داشت.
5) صبحانه هتل : صبحانه روی طبقه فوقانی لابی بصورت سلف سرویس سرو میشد. این صبحانه شامل دو میز کاملا جدا از هم بود که یکی صبحانه سرد و دیگری صبحانه گرم بود. صبحانه سرد شامل پنیر خامه ای، کره، عسل، مربای هویج و توت فرنگی، حلوای محلی، سالاد الویه، خرما، خیارشور، گوجه فرنگی، خیار، شیرو شربت انبه هلو بود. میز صبحانه گرم شامل تخم مرغ آب پز، نیمرو(آشپز همونجا در حضور خودتون براتون درست می کرد)، عدسی، نخود گرم، پنکیک، گل کلم و کدو و سیب زمینی آب پز شده، املت و سوسیس بندری بود. این اقلام طی روزهای اقامت ثابت بودند و هیچ تغییری نمی کردند. . نان هم لواش ضخیم که برش خورده و آماده بود، سرو میشد.کیفیت همه آنها به ذائقه بنده خوب بود.
قسمت دوم : نقد و بررسی هتل
1) محاسن هتل:
- بین هتل و دریا فقط یک خیابان است و اتاقهای سمت دریا ویوی بسیار خوبی دارند.
- پرسنل هتل خوش رو، زحمتکش و جوابگو هستند.
- قیمت هتل جدای از تناسب تعداد ستاره ها و خدمات و کیفیت هتل شبی 250000 تومان بود که به نظر من با این قیمت ارزش داشت.(شاید تنها هتل بهتر از اینجا در حال حاضر هتل لیپار 5 ستاره باشد که اونهم بسیار گرانتر است)
- پذیرایی در بدو ورود مسافر با شربت و پذیرش (Check in) سریع.
- داشتن انبار جهت وسایل مسافرینی که زودتر از پرواز برگشت نیاز به Check Out دارند.
- داشتن اسپیلت با توان مناسب جهت تنظیم دمای اتاق.
- یخچال و تلویزیون با کیفیت و وجود مینی مارکت در هتل و فروشگاه صنایع دستی.
- منوی راهنمای کامل در اتاق و همچنین اقلام مصرفی تقریبا منطبق با هتل چهارستاره.
- داشتن سالنهای متعدد برای مراسم مختلف و تفریحاتی همچون بیلیارد و استخر و سونا.
-طعم و تنوع نسبتا خوی صبحانه.
- رستورانی نسبتا بزرگ با محیطی.
- وجود آسانسور.
2) معایب:
- یکنواختی صبحانه و منوی شام بسیار محدود.
- رستوران دارای غذاهای(منظور شام) نسبتا تند و گاها نه چندان خاص و خوش طعم.
- هیچیک از اتاقهای هتل تراس نداشتند.
- عدم عایق بندی صوتی مناسب بین اتاقها.
- بزرگترین معزل بوی بد از داخل سرویس بهداشتی.
- برخی اقلام مثل قفل درب و شیرآلایت نسبتا فرسوده هستند
- ملحفه از روز اول لکه داشت و تمیز نبود.
- نظافت اتاقها در حد متوسط بود.
- استخر حتی برای مسافران مقیم هم هزینه داشت(هر سانس با رزرو قبلی 40000 تومان)
- اینترنت WI-FI رایگان هتل، فقط در لابی جواب میداد و در اتاق خبری از اینترنت نبود.
- نبود امکانات در اطراف هتل(فقط یک سوپری دکه مانند بود که تا حدی نیازها را برآورده می کرد).
- فعال نبودن جکوزی
کلام آخر : در نظر داشته باشید جاذبه های کم نظیر گردشگری شهر چابهار بیشتر در اطراف شهر با فاصله های گاها زیادی پراکنده هستند و برای بازدید از آنها حتی بیش از یک هفته زمان لازم دارید و فرصت استفاده از امکانات هتل را آنچنان نخواهید داشت. همچنین در نظر داشته باشید آب لوله کشی این شهر شور است و این ربطی به این هتل ندارد. نهایتا اینکه به جز بوی بد سرویس بهداشتی مابقی موارد به نسبت قیمت هتل برای شهری مثل چابهار در سطح قابل قبولی بود و اگر این مشکلی که عرض کردم حل بشه بنده این هتل رو به عنوان یک انتخاب خوب جهت اقامت در شهر چابهار پیشنهاد می کنم.
هتل بین المللی لاله یک هتل ۴ ستاره هست که تو منطقه دریا کوچک واقع شده . این هتل یک طبقه هست و یک سری اتاقهاش رو به دریا هست . کیفیت هتل متوسط رو به خوب هست . امکانت نسبتا خوبی داره. با توجه به اینکه چابهار شهر خیلی پیشرفته ای نیست . اتاقها مرتب و تر تمیزی داره . صبحانه های خوب و خوشمزه داره به نظر من تنوع خوبی داره برای مثال عدسی اش خیلی خوش طعم بود و نیمروهای خوبی هم داره . در ضمن بد نیست حلواهاش هم تست کنید . در ضمن تو سالن صبحانه خوری یک تراس داره که رو به دریاهست و اگر باد شدیدی نیاد میتونید صبحانه رو تو تراس میل کنید .برخورد پرسنل خیلی دوستانه و صمیمی هست . این هتل استخر هم داره که نسبتا کوچک ولی برای استفاده از استخر باید هزینه پرداخت کنید . در ضمن این هتل نزدیک اسکله هست و میتونید صبحها به راحتی برای طلوع خورشید لب ساحل تشریف ببرید و از دیدن طلوع لذت ببرید.ولی در کل باید بگم استاندار هتل نسبت به چابهار ۴ ستاره هست و اگه توقع شما از هتل زیاد باشه شاید انتظارات شما برآورده نشه. مثلا اینکه سایز اتاقهای خیلی بزرگ نیست چای ساز داخل اتاقها نیست . حوله ها دوروز یک بار عوض میشه. اینها مشکلاتی هست در هتل دیده میشه و اگر شما آدم حساسی باشید شاید خوشایند شما نباشه.ولی من واقعا با توجه به امکانات چابهار خیلی از هتل و موقعیت و برخورد پرسنل و طعم غذاها راضی بودم