هتل ناکو بوشهر یکی از بهترین هتلهای بوشهر و شاید بهتر باشه بگم در حال حاضر، بهترین هتل بوشهر هست. از اونجایی که بوشهر به شدت با مشکل هتل خوب مواجه هست، هتل ناکو میتونه بهترین انتخاب شما برای اقامت در این شهر دوست داشتنی باشه.
با یک سرچ ساده و مقایسه هتل های محدودی که وجود داشت، این هتل بالاترین امتیاز رو در بین هتلها داشت و ما هم تصمیم گرفتیم همین هتل رو برای اقامت کوتاه مدت خودمون رزرو کنیم.
ما هتل ناکو را به مدت یک شب و یک روز برای تاریخ 17 الی 18 شهریور 1401 رزرو کردیم. در این تاریخ تمام اتاق های 2تخته هتل و سایر اتاق های رو به دریا پر بود و ما به ناچار یک اتاق 3 تخته رزرو کردیم. اتاق بسیار خوب و دلبازی بود. فکر میکردم چون اتاق های رو به دریا رو از دست دادیم باید از لذت ویو و پنجره هم محروم باشیم اما خوشبختانه اتاق یک بالکن خیلی خوب رو به یک زمین چمن مصنوعی داشت. نظافت اتاق هم خیلی خوب بود و راضی بودیم. اسپیلیت هم به خوبی جوابگوی گرمای شهریورماه بوشهر بود. کیت بهداشتی، حوله، دمپایی، کتری برقی، آب معدنی (رایگان) و مینی بار کامل (غیر رایگان) هم در اتاق در نظر گرفته شده بود. علاوه بر بالکن که نقطه قوت اتاق محسوب میشد، مساحت مناسب اتاق و وجود یک سینک از دیگر نقاط قوت اتاق بود.
دسترسی هتل هم عالی بود و دقیقا روبروی اسکله جلالی در موقعیت مناسبی از شهر قرار داشت. صبحانه هتل هم با توجه به 3ستاره بودن هتل خوب و قابل قبول بود و به صورت سلف سرویس سرو میشد و شامل صبحانه گرم و سرد و چند مدل نوشیدنی میشد.
رفتار کارکنان هم محترمانه و خوب بود. هتل ناکو فاقد پارکینگ سرپوشیده هست اما زمینی که در مجاورت هتل قرار داره به عنوان پارکینگ استفاده میشه که البته دوربین مدار بسته وجود داره و به لحاظ امنیت مشکلی نداره. جالبه بدونید بسیاری از هنرمندان، بازیگران و تیم های ورزشی و ... که به بوشهر سفر می کنند، این هتل رو برای اقامت انتخاب می کنند. بنابراین در فصل هایی که آب و هوای بوشهر مناسبه، اتاق های این هتل خیلی سریع رزرو میشه و اغلب پر هستند.
اما نقاط منفی هتل و اتاق که میتونه به پیشرفت هتل و آسایش مهمانان کمک کنه:
1. تخت دبل در اتاق 3 تخته از 2 تشک تک نفره تشکیل شده بود و در واقع تشک دونفره ای وجود نداشت و تک نفره ها رو بهم چسبونده بودن که خب خیلی خوب نیست این شرایط.
2. تلویزیون اتاق فاقد IPTV بود که این مورد میتونه به جلب رضایت بیشتر مهمانان کمک کنه.
3. پذیرایی اولیه در بدو ورود مهمانان وجود نداشت. همچنین کسی برای همراهی مهمان یا کمک برای بردن وسایل و چمدان ندیدم.
4. ورود ما به هتل در ساعت 4 بعدازظهر بود که اعلام کردند رستوران هتل بسته هست و شب هم اعلام کردند که تا ساعت 10:30 فقط شام سرو میشه. بعد از این ساعات باید خودتون تهیه کنید. که البته میتونستید از اسنپ فود سفارش بدید و براتون میاوردن درب اتاق. اما خب برای رستوران هتل این محدودیت ساعت مناسب نیست.
5. پتو و بالشت اضافه در اتاق وجود نداشت.
6. بهتره علاوه بر چای، نسکافه یا کافی میت و... هم در بین اقلام مینی بار رایگان اتاق قرار بگیره.
در مجموع هتل ناکو امتیاز قابل قبولی میگیره و این هتل رو پیشنهاد میکنم.
بعد از چند سال تصمیم گرفتیم سفری دوباره به بوشهر داشته باشیم، با تعدادی از دوستان برای ۵ شب برنامه سفر به بندر دیلم و بندر بوشهر گذاشتیم، دو شب قرار شد در بوشهر اقامت کنیم و طبق معمول انتخاب هتل به عهده من افتاد. خب همانطور که احتمالا میدانید، یکی از نقاط ضعف بزرگ بوشهر نداشتن هتل خوب است. هتل دلوار که عمری طولانی دارد و با وجود موقعیت مکانی خوب، بسیار فرسوده است، مابقی هتل ها هم همه عمری بیش از ۴۰ سال دارند، شنیده بودم دو هتل جدید افتتاح شده، هتل پلاس و هتل ناکو که جدیدتر است. در هیچ سایت رزرو، هتل ناکو را پیدا نکردم. با خود هتل تماس گرفتم و گفتم برای حدود یک ماه دیگر قصد رزرو ۴ اتاق دارم، حدود یک هفته طول کشید تا بعد از کلی تماس و پیگیری و نگرفتن جواب منطقی، مدیر هتل با من تماس گرفتند و گفتند که ما تعداد اتاقهایمان کم است و از حالا نمیتوانیم رزرو کنیم، چون ممکن است بعدا یک گروه بزرگ تر درخواست دهند و ما به خاطر شما، نتوانیم آنها را پذیرش کنیم. به ایشان گفتم که بعد از سالها این اولین بار است که همچین چیزی می شنوم و ایشان گفتند که برای ما مهم نیست نظر شما چیست و چه چیزی مینویسید، هتل ما همیشه پر میشود. البته حق با ایشان بود، با وجود تعداد خیلی کم هتل در شهر بوشهر و نبود رقابت، مسافران مجبورند با هر کیفیت و هر خدماتی بالاخره شب را جایی بمانند، پس خیلی فرق نمیکند هتل چه امکانات و چه برخوردی با مسافر داشته باشد.
بالاخره ما فردای آن روز از طریق یک مقام سرشناس در بوشهر، ۴ اتاق رزرو کردیم و یک ماه بعد، اوایل آبان ماه برای اولین بار راهی هتل ۳ ستاره و مسافر هتل ناکو شدیم.
هتل ۴ یا ۵ طبقه بود، رستوران در طبقه آخر بود. موقعیت هتل بسیار خوب بود، دقیقا روبروی دریا و اسکله. پارکینگ هتل، زمینی خالی در مجاورت هتل بود که بسیار پستی و بلندی داشت و خاکی بود. وارد لابی شدیم و حدود یک ساعتی طول کشید تا اتاق ها آماده شد و به ترتیب تحویل دادند. ما اتاق ۳ تخته رویال رزرو کرده بودیم که رو به دریا بود، اتاق بسیار بزرگ بود، تقریبا بزرگترین اتاقی که در هتلهای ایران دیده بودم، چهار تخت داشت و آشپزخانه کوچک و حمام و دستشویی خیلی بزرگ. یک میز ناهارخوری چهار نفره، دو مبل و یک تراس خیلی باریک و بلند هم داشت که فکر میکنم جا داشت مقداری از فضای بزرگ اتاق را به تراس می دادند تا بشود آنجا میز و صندلی گذاشت و از منظره زیبا لذت برد.
همه ظروف به اندازه ۴ نفر در کابینت قرار داشت، کتری برقی و چای و قهوه هم بود. کمد بزرگ لباس و جا کفشی هم در اتاق بود. اتاق های همسفر ها البته به بزرگی اتاق ما نبود، یکی از همسفر ها اتاق دوتخته رزرو کرده بودند که در اتاق دو تخت یک نفره بود و وقتی درخواست تخت دابل کردند، گفتند تشک دابل نداریم و نمیتوانیم تخت ها را به هم بچسبانیم. نظافت اتاق و حمام خوب بود اما با کمال تعجب، چند جای ملافه ها سوراخ و پاره بود، که وقتی به پذیرش اطلاع دادم، گفتند تیم پرسپولیس شب گذشته در هتل اقامت داشته و من از توضیحات مسوول پذیرش تنها به این نتیجه رسیدم که احتمالا با کفش فوتبالی وارد تخت شده اند وگرنه دلیلی برای پارگی ملافه یک هتل نوساز وجود ندارد، که اگر هم بازیکنان تیم فوتبال ملافه ها را پاره کرده اند چرا نباید برای ورود مسافر جدید تعویض شوند، یا حتی بعد از اخطار من و برای روز دوم هم تعویض نشدند.
سرویس دهی خوب بود گرچه به دلیل تعداد کم کارکنان هتل همه چیز بسیار کند، ولی راضی کننده بود. صبحانه بسیار کامل و مفصل بود و فراتر از انتظار بود، چند نوع غذای گرم بعلاوه انواع نان و کیک و صبحانه سرد و چند نوع آبمیوه که هر روز منو متفاوت بود. عصر روز دوم، داشتند نما و سر در هتل را رنگ میکردند و بوی شدیدی در تمام اتاق ها و راهرو های هتل پیچیده بود که فکر میکنم این کار مناسب تعطیلات و فصل پر مسافر شهر نبود.
یک آسانسور خیلی کوچک و بسیار کند فقط در هتل برای مسافران بود که فقط جای سه نفر داشت و به همین دلیل هر سری تقریبا بیست دقیقه باید منتظر میماندیم، به خصوص در ساعات صبحانه و شام. در کل به نسبت هتل سه ستاره، هتل ناکو هتل خوبی بود اما با کمی رفتار حرفه ای تر کارمندان و قطعا حساسیت بیشتر مدیریت، میتواند هتل بهتری باشد. امیدوارم به مرور زمان و مسن شدن هتل، مانند بیشتر هتلهای کشور، شاهد کهنگی و عدم رسیدگی به هتل نباشیم.