یک کارمند هتل که سالها با مهمانان فراوان سر و کار داشته است از تجربیاتش میگوید. به نظر او پرسیدن بعضی سوال ها از کارمندان هتل درست نیست. البته دلایلی هم برای آن ها دارد. در ادامه سوالهایی را میبینید که به نظر وی بهتر است هیچ گاه از یک کارمند هتل نپرسید.
1. آیا سالن کنفرانس یا سالن اجتماعات دارید تا فرزند ما در آنجا بازی کند؟
میدانیم برای شما سخت است تا مسوولیت بچه را بپذیرید و از تفریحات خود دل بکنید اما ما مسوول نگهداری از بچه شما نیستیم و نمیتوانیم دور هتل دنبالش بدویم در حالیکه شما دارید به یاد ایام جوانی با دوستان معاشرت میکنید. بهتر است حواستان جمع باشد چون اگر آسانسور هتل در حالیکه بچه شما در آن بالا و پایین میپرد خراب شود ما مجبوریم خسارت هزار دلاری به صورت حسابتان اضافه کنیم. من
2. مسافر همیشگی شما هستم!
به هر دلیلی مردم فکر میکنند اگر از این عبارت استفاده کنند، جایزه ای چیزی دریافت میکنند یا مثلا به سوییت پرزیدنشال فرستاده میشوند. اینجا مثل فروشگاه نیست که بگویید من مشتری همیشگی شما هستم. در اینجا معلوم میشود شما دروغ میگویید، ما حتما سابقه اقامت های شما را داریم. پس اگر این بار سوم است که به این هتل آمده اید، و انتظار فرش قرمز دارید، ممکن است کمی سرخورده شوید چون به این خاطر کسی حتی به شما تعظیم هم نمیکند. ما مسافرانی که همیشه در هتل ما اقامت میکنند را میشناسیم چون آنها واقعا همیشه اینجا اقامت دارند.
3. راننده ای که دارد با ماشین هتل به فرودگاه میرود میتواند ما را به رستوران برساند؟
اگر میخواهید در رستوران فرودگاه غذا بخورید شاید، اما ترانسفر فرودگاه که ماشین شخصی شما نیست. اینکه شما یا دوستانتان نمیخواهید هزینه تاکسی پرداخت کنید، مشکل خودتان است نه هتل.
4. من در اتاق سیگار نکشیدم
در بعضی اتاق های هتل کشیدن سیگار ممنوع است. البته ما معمولا از مهمانان در این مورد سوال نمیکنیم تا مبادا ناراحت شوند اما گاهی مجبوریم اتاق را برای مدتی از سرویس خارج کنیم چرا که به خاطر کشیدن سیگار و ماندن بوی آن در اتاق نیاز به نظافت مضاعف دارد. نه تنها بعد از شما نمیتوانیم این اتاق را به مهمانی دیگر بدهیم بلکه زمان بیشتری باید برای نظافت اتاق بگذاریم. شما میتوانستید بیرون از اتاق سیگار بکشید تا مجبور نباشیم 250 دلار شما را جریمه کنیم. تازه باید خدا را شکر کنید که هشدار سیستم اعلام حریق روشن نشد تا مجبور به تخلیه هتل شویم یا با آتش نشانی تماس بگیریم چرا که آن ها بسیار از ما سخت گیر ترند.
5. اگر من علامت "لطفا مزاحم نشید را پشت در قرار دهم که دیگر کسی وارد اتاق نمیشود. درست است؟
اگر منظورتان اینست که ما اجازه وارد شدن به اتاقتان را داریم یا نه، ما را به خود مشکوک کردید. اگر ما فکر کنیم که شما چیزی غیر قانونی در اتاق دارید، یادتان باشد که کلید ما همه درها را باز میکند و مدیر هتل این قدرت را دارد که بدون اجازه شما وارد اتاقتان شود و همه جا را بگردد.
6. واقعا اتاق خالی ندارید؟ حتی برای مشتریان قدیمی؟
دلیل های زیادی وجود دارد که کارمندان هتل به مسافران میگویند ما امشب جا نداریم. شاید واقعا همه اتاق ها پر باشد یا شاید سری قبل که شما در آن هتل اقامت داشتید خاطره خوبی به جا نگذاشتید. اما چون این سوال را پرسیدید منتظر نباشید به شما بگویند: آها یادم آمد بگذارید آن اتاق را که قایم کردیم و به کسی ندادیم به شما بدهیم! یا مثلا بگوید: الان یکی از مسافران را بیرون میکنیم تا شما بتوانید امشب اینجا بمانید.
البته که مشتریان قدیمی باید از مزایایی برخوردار شوند اما فکر کنید شما در هتلی هستید و مدیر هتل در اتاق شما را میزند و از شما میخواهد هتل را ترک کنید چون شما مشتری سابق هتل نیستید و یکی ازمشتریان سابق دنبال اتاق میگردد. چه حسی به شما دست میدهد؟
7.چرا باید پول پارکینگ پرداخت کنیم؟
شما در یک هتل در مرکز شهر اقامت دارید و طبیعی است برای پارک ماشینتان پول پرداخت کنید. اگر فکر میکنید در هتل های دیگر پول پارکینگ نداده اید اشتباه میکنید چون در صورت حساب شما اضافه شده است.
8. لطفا یک ظرف یخ به اتاق من بیاورید
ما یک مکان آرام برای شما فراهم کرده ایم تا دور از خانه راحت باشید. معمولا در هر طبقه یک دستگاه یخ ساز هست اما اگر خودتان نمیتوانید بردارید بهتر است انعام خوبی برای این کار در نظر گرفته باشید.
منبع : businessinsider