مقبره دانیال نبی، آرامگاه پیامبری از دیار شوش!

4.6
از 9 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
سفر به دیار پیامبری که از سرزمین پارس مبعوث شد! +تصاویر
30 بهمن 1398 08:00
5

شهر شوش در استان خوزستان از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است و قدمت آن به حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، بعد از اینکه سلسله هخامنشی در سال ۳۳۲ قبل از میلاد سقوط کرد، رونق شهر کم‌کم از بین رفت و تبدیل به روستایی کوچک شد. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم به یکی از جاهای دیدنی شوش، یعنی آرامگاه دانیال نبی سر بزنیم، پس همراهمان باشید.

آرامگاه دانیال نبی

آرامگاه دانیال نبی به دستور روحانی شیعه، جعفر شوشتری در سال ۱۲۴۹ خورشیدی و توسط حاج ملاحسین ساخته شد و ضریحی در مرکز آن قرار گرفت. این بنا جایگزین بنای قبلی بود که توسط سیل ویرانگر آن سال‌ها خراب شده بود. این آرامگاه‌ها دارای گنبدی ۲۵ طبقه مضرس و دو پوسته است که ارتفاع آن در حدود ۲۰ متر است. از ویژگی‌های این مقبره مقیاس انسانی بودن در پوسته داخلی یا آهیانه آن است. گنبد دانیال نبی در دوره سلجوقی ساخته شد اما مشخص است که اندیشه سبک معماری چغازنبیل در ذهن معماران آن روزگار هنوز برجای ‌مانده بوده است.

آرامگاه دانیال نبی

عکس از: Ehsantrips

دانیال نبی(ع)، از پیامبران بنی اسراییل در قرن هفتم قبل از میلاد بود و نسل ایشان به داوود پیامبر(ع) می رسد که دارای کتاب آسمانی است. دانیال نبی (ع) به سبب داشتن هوش و استعداد فراوان مورد توجه بزرگان و پادشاهان بسیاری قرار گرفت. اولین واقعه‌ای که سبب نفوذ دانیال نبی گردید تعبیر خواب نبوکد نصر بود. وی پس از آن، ادعای پیغمبری کرد و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. بعدتر، او به همراه عده‌ای از قوم کلیمیان به ایران مهاجرت کرد و در شوش ساکن شد و در آنجا درگذشت. آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد و دارای گنبدی خاص است. در ادامه، تصاویر دیگری از این آرامگاه زیبا را با یکدیگر تماشا می‌کنیم، تصاویری که خود شما همراهان لست‌سکند برای ما ثبت کرده‌اید!

آرامگاه دانیال نبیآرامگاه دانیال نبی

عکس از: Ehsantrips

آرامگاه دانیال نبی

آرامگاه دانیال نبی

آرامگاه دانیال نبی

عکس از: ساره سلطانپور

 

 

توجه: هدف ما از معرفی این جاذبه آشنایی شما با جاذبه‌های زیبا کشورمان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور بهتر است، زمان بازدید از این جاذبه را تا پایان بحران ایجاد شده عقب بیاندازید و بعد از حذف بحران ایجاد شده با تنی سالم به این منطقه زیبا سر بزنید