معجون تازه کشف ‌شده قرون وسطایی می‌تواند نسل آینده آنتی‌ بیوتیک‌ ها باشد!

5
از 2 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
نسل آینده آنتی بیوتیک ها در معجونی قرون وسطایی کشف شد! +تصاویر
10 شهریور 1399 07:00
0

یک معجون قرون‌ وسطایی ساخته‌شده توسط فردی به نام  eyesalve Bald  در سال ۲۰۲۰ و در درمان عفونت به دانشمندان جدید کمک می‌کند. مواد اولیه آن در کتاب worryingly Leechbook نوشته شده‌ است که یک نسخه خطی از قرن دهم است و در کتابخانه بریتانیا پیدا شده ‌است. هیچ ترکیب غیرعادی در این نسخه قدیمی وجود ندارد، اگرچه نتایج آن برای تیم مستقر در انگلستان آشکار است.

معجون قرون ‌وسطی حاوی شراب است، پس شاید ترکیب آن غیرعادی به نظر نرسد .  درواقع ممکن است این معجون برای یک کتاب آشپزی نوشته شده باشد.  همان‌طور که سی ان ان می‌نویسد  محققان مجموعه‌ای از مواد را با استفاده از سیر و پیاز خریداری‌شده از سوپرمارکت‌ها یا  سبزی‌فروشی‌ها  و طبق دستور داخل کتاب با شراب سفید انگلیسی تهیه کردند . آخرین چیزی که در این لیست وجود دارد و طعم آن به‌خوبی بقیه به نظر نمی‌رسد  نمک‌های صفراوی است که از معده گاو به‌دست‌آمده‌اند اما به‌طور شگفت‌آور بر روی باکتری‌های سخت که ایمنی بالایی نیز دارند مؤثر است.  مجله اسمیت سونیان معتقد است که این باکتری‌ها برای درمان به غلظت آنتی‌بیوتیک ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر نیاز دارند.

معجون تازه کشف ‌شده قرون وسطایی می‌تواند نسل آینده آنتی‌ بیوتیک‌ ها باشد!

متأسفانه در چنین مواقعی عفونت‌های حاد به‌طور فزاینده‌ای در برابر طب مدرن مقاوم هستند. با ایجاد اشکالاتی مداوم  کارشناسان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های هنگفت مالی و انسانی که  به همراه دارد به دنبال تاریخچه گذشته هستند.  به گفته  CNN، 10 میلیون نفر تا سال 2050 قربانی این موضوع می‌شوند ، زیرا  برآورد می‌شود هرساله بیش از 1 میلیارد پوند (1.3 میلیارد دلار) برای درمان هزینه در برداشته باشد  .

دوره قرون وسطایی و علاج علائم آن قبلاً توسط دانشگاه ناتینگهام در رابطه با MRSA موردمطالعه قرار گرفته است . میکروبیولوژیست فریا هریسون در چند سال گذشته همراه یافته‌های خود و تیمش را در مجله گزارش‌های علمی منتشر کرد . آن‌ها که درمجموع به‌عنوان  "محققان آنتی‌بیوتیک‌های باستانی " شناخته می‌شوند،   یک گروه میان‌رشته‌ای از محققان ازجمله میکروب شناسان، شیمی‌دانان، داروسازان، تحلیلگران اطلاعات قرون‌وسطی‌ها در وارویک، ناتینگهام و ایالات‌متحده هستند.

معجون تازه کشف ‌شده قرون وسطایی می‌تواند نسل آینده آنتی‌ بیوتیک‌ ها باشد!

پنج باکتری که باعث ایجاد زیست لایه (تجمع میکروارگانیسم‌های متصل به یک‌لایه) می‌شوند با موفقیت در برابر چشمان محققان از بین رفتند  ، ازجمله آن‌ها مواردی بود که در عفونت پای دیابتی و زخم دیده می‌شود . این موارد در صورت عدم درمان منجر به سپسیس و قطع عضو می‌شوند. آنچه خیلی جذاب است نحوه کارکرد معجون قرون وسطایی Bald’s eyealve  است که  از ترکیبی از عناصر طبیعی ساخته‌شده  و برای جادو نیز از آن استفاده می‌شد .

همان‌طور که این تیم در گزارش‌های علمی خود می‌نویسند وجود سیر در این مخلوط هیچ‌گونه فعالیتی در برابر زیست لایه‌ها ندارد . دیده شده که فعالیت ضد باکتری در بخش‌های مختلف را نمی‌توان به یک جز منفرد نسبت داد و نیاز به ترکیبی از تمام مواد لازم برای رسیدن به فعالیت کامل وجود دارد.

خوردن این معجون وجود یک باکتری که جزء مواد تشکیل‌دهنده است را به معنای دقیق آنالیز کرده و آن را از بین می‌برد . تاکنون مشخص شده است که حداقل در هنگام آزمایشات آزمایشگاهی، موش‌ها یا سلول‌های انسانی کمترین آسیب را می‌بینند . به نقل از بیانیه‌ای رسمی  هریسون می‌گوید: ما می‌توانیم به‌طور بالقوه یک درمان ضد باکتری ایمن و مؤثر را با این معجون ایجاد کنیم.

این نوع درمان پزشکی تاریخی بی‌سابقه دارد . آرتمیسینین دارویی است که برای مالاریا تولید شده و از افسنتین گرفته شده است . متن باستانی چین جزئیات آن را برای محقق Tu Youyou فراهم ‌کرد و  جامعه مدرن از آن بهره برد . کتاب Leechbook نیز حاوی اطلاعاتی در مورد افسنتین و اثربخشی آن در ایجاد سرزندگی در افراد است.

قدرت این درمان قرون ‌وسطایی و چک‌لیست مواد غذایی نشان می‌دهد که هر دو به‌طور جدایی‌ناپذیری به هم متصل هستند . اطلاعات زمینه‌ای توسط سی  ان ان ارائه شده است و در مورد هر دو آنتی‌بیوتیک جدید و "درمان‌های جایگزین" با مواد معمولی مانند عسل و سرکه است . درنتیجه، این اطلاعات منابع مبهم گذشته مانند تأثیر خون اژدها را نیز برجسته می‌کنند.

آیا معجون قرون وسطایی  Bald’s eyealve در قفسه داروخانه‌ها و در کنار پاراستامول و شربت سرفه موجود است؟ این بخش برای بازاریابی در معرض یک چالش جدی است.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.