ستاره‌ های 50% هتل‌ ها غیر واقعی است

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
11 آبان 1392 00:00
0

یک ستاره، دو ستاره،‌ سه ستاره، پنج ستاره... این ستاره‌ها تعیین کننده قیمت اتاق‌هایی هستند که نیمی از آنها نه به لحاظ خدمات و امکانات و نه به لحاظ مساحت و متراژ شایستگی درخشش ستاره‌های روی دوششان را ندارند.

"علی لطفی" مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور‌ درخصوص چرایی نبود برخورد نظارتی با مراکز اقامتی که شایستگی ستاره‌هایشان را ندارد به خبرنگار CHN گفت: «تاسیسات گردشگری جان برخوردهای نظارتی را ندارد. در شرایط کنونی و مشکلاتی که واحدهای اقامتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و برای آنکه بتوانند سرپا بمانندن باید مدام هزینه کنند بهتر است به جای برخوردهای نظارتی در فاز اول بخش حمایتی را فعال کنیم.»

او از تلاش معاونت گردشگری برای محاسبه قیمت آب و برق و انرژی که مراکز گردشگری استفاده می‌کنند به نرخ‌های صنعتی به عنوان اولین گام‌های حمایتی نام برد که می‌توان در راه رونق هتل‌داری به کار بست.

لطفی افزود: «قصد داریم در عین حمایتی که دولت از بخش خصوصی می‌کند، مراکز گردشگری را ملزم کنیم تا استانداردها را رعایت کنند. هرچند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله داریم اما سعی داریم تا با بومی کردن استانداردها گام‌های اولیه استانداردسازی را برداریم.»

به گفته مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور‌، ستاره بیش از 50 درصد هتل‌ها طبق استانداردهای جهانی نیست. هرچند می‌توان از تمام مسائل و خدمات هتل‌ها اشکال گرفت و این به معنای تعطیل شدن یا کم شدن حداقل دو ستاره از بسیاری از واحدهای اقامتی است . اما با توجه به آنکه واحدهای گردشگری توان برخوردهای نظارتی حتا حداقل‌های نظارت را ندارند در مرحله اول در صدد حمایت برخواهیم آمد تا شرایط را بهبود بخشیم. در عین حال از وظایف حاکمیتی و نظارتی خود کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش CHN، در واقع عدم اختصاص سبدهای حمایتی دولت به واحدهای گردشگری، افزایش هر روزه تورم، عدم مکانیزه شدن مصرف انرژی در هتل‌ها، عدم فرهنگسازی بابت نیاز هتلداران به مدیریت یکپارچه امور و کارکنان آموزش دیده سبب شده تا هتلداران نتوانند با معیارهای جهانی همگام شوند و در واقع ستاره‌هایی داشته باشند بی‌رمق و بی‌نور.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.