بهترین غذاهای دنیا؛ معرفی پرطرفدارترین غذاهای جهان

4.5
از 11 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین غذاهای جهان + عکس
01 مهر 1403 08:00
6

وقتی صحبت از بهترین غذاهای دنیا می‌شود، ناخودآگاه یاد غذاهایی می‌افتیم که در لیست پرطرفدارترین غذاهای دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند و به‌علت طعم‌های بی‌نظیر و تنوع فراوانشان، در میان مردم جهان بسیار محبوب شده‌اند. در این مطلب از لست‌سکند، غذاهای مشهور جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین غذاهای دنیا

  • پیتزا

  • همبرگر

  • پاستا

  • لازانیا

  • سوشی

  • کباب

  • مرغ‌سوخاری

  • تاکو

پیتزا

به‌جرئت می‌توانیم پیتزا را در رتبه اول پرطرفدارترین غذاهای دنیا قرار دهیم. شاید سخت باشد عنوان بهترین غذای جهان را با قطعیت بیان کنیم؛ اما پیتزا تقریباً در همه جای دنیا محبوب است و از غذاهایی محسوب می‌شود که به هر کشوری که وارد شده، خودش را با فرهنگ غذایی آنجا وفق داده است. درباره خاستگاه پیتزا، بین اهالی فن اختلاف وجود دارد؛ اما اغلب افراد، آن را یک غذای ایتالیایی می‌دانند. پیتزا، در بین بهترین غذاهای ایتالیا شناخته‌شده‌ترین غذاست. پیتزا به‌صورت ساده، ترکیبی از یک نان گرد است که روی آن موادی مانند پنیر و سس گوجه می‌ریزند و آن را درون تنور یا فر می‌پزند. هنگام سفر با تور ایتالیا می‌توانید طعم پیتزا را در خاستگاه آن بچشید.

امروزه پیتزاها انواع گوناگونی دارند و معمولاً با انواع سوسیس و کالباس مثل ژامبون، پپرونی، گوشت و مرغ، انواع سبزی‌جات مثل فلفل‌دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی، قارچ و مواد دیگر تهیه می‌شوند. محتویات پیتزا طبق ذائقه غذایی موجود در هر کشور ممکن است متفاوت باشد؛ به‌نحوی که در کشور ما پیتزای قورمه‌سبزی هم درست می‌کنند!

Pizza.jpg
پیتزا، یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیا

همبرگر

یکی از دیگر پرطرفدارترین و بهترین غذاهای دنیا، همبرگر است. همبرگر، هواداران بسیار سرسختی دارد؛ به‌ویژه اگر روی گوشت آن یک ورق پنیر چدار هم بیاید، دیگر نمی‌توان مقابلش دوام آورد. همبرگر، از یک تکه گوشت چرخ‌کرده سرخ‌شده یا کبابی تشکیل شده است که معمولاً آن را در میان یک نان گرد قرار می‌دهند و این حالت از ساندویچ برگر، شناخته‌شده‌ترین حالت آن است. البته ممکن است ساندویچ برگر را با نان‌های باگت هم ببینید. در این نان علاوه‌بر گوشت، کاهو، خیارشور، گوجه‌فرنگی و سس هم می‌ریزند تا مزه آن وصف‌ناپذیر شود. اگر به این ترکیب، یک لایه پنیر هم اضافه کنید، همبرگر کلاسیک به چیزبرگر تبدیل می‌شود.

خاستگاه همبرگر را کشور آلمان می‌دانند؛ اما این غذای خارجی خوشمزه به‌قدری در آمریکا طرف‌دار پیدا کرده که مدل‌های دیگر آن مانند چیزبرگر در این کشور توسعه پیدا کرده و علاوه‌بر آن، چیزبرگر به غذای ملی آمریکایی‌ها تبدیل شده است. درمجموع، همبرگر را به هر شکل‌وشمایلی هم که شده، می‌توان پرطرفدارترین غذای دنیا نامید.

Hamburger.jpg
همبرگر، همراه با پیاز، گوجه‌فرنگی و کاهو

پاستا

یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاهای دنیا، پاستاست. این غذای ایتالیایی به‌نوعی به یکی از نمادهای این کشور تبدیل شده و در بین مردم دنیا، به‌ویژه کودکان، بسیار محبوب است. پاستا از آب، تخم‌مرغ و آرد گندم درست می‌شود و انواع بسیار مختلفی دارد. در برخی منابع ذکر شده است که حدود 350 نوع پاستا وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به اسپاگتی، فتوچینی، پنه و لازانیا اشاره کرد.

البته در میان ما ایرانی‌ها نوع اسپاگتی آن بیشتر رایج است که آن را هم به‌اشتباه ماکارونی می‌نامیم. در واقع ماکارونی و اسپاگتی دو نوع مختلف از پاستا محسوب می‌شوند که هر دو نوع نه‌تنها در میان ما ایرانی‌ها، بلکه در همه دنیا بسیار هوادار دارد. پاستا معمولاً با انواع سس‌ها و مواد افزودنی متنوع مانند گوجه‌فرنگی، پنیر، گوشت، مرغ، سبزی‌جات و ادویه‌ها سرو می‌شود. به همین دلیل می‌توان برخی از انواع پاستاها را در فهرست خوشمزه ترین غذاهای دنیا با مرغ هم قرار دارد. از مشهورترین انواع پاستاها می‌توان به اسپاگتی بولونز، لازانیای گوشت و فتوچینی آلفردو اشاره کرد. اگر تمایل دارید این غذا را در خاستگاه آن یعنی ایتالیا میل کنید، بهتر است قبل از سفارش از قیمت غذا در ایتالیا مطلع باشید.

Pasta.jpg
پاستای آلفردوی مرغ

لازانیا

حالا که صحبت از پاستا و انواع مختلف آن شد، جا دارد ذکر کنیم که لازانیا هم به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین غذاهای دنیا شناخته می‌شود. لازانیا نوعی دیگر از پاستا به شمار می‌آید که در دنیا بسیار محبوب است. این غذای خارجی خوشمزه از نوارهای پهن پاستا تشکیل شده که به‌صورت لایه‌لایه روی هم قرار می‌گیرند و مابین آن‌ها محتویات مختلفی مانند سس، گوشت و پنیر پیتزا ریخته می‌شود. لازانیا به‌دلیل امکان تنوع در مواد اولیه، می‌تواند به‌صورت گیاهی، دریایی یا با انواع گوشت‌های مختلف تهیه شود و به همین دلیل با سلیقه‌های گوناگون سازگار است و توانسته جزو پرطرفدارترین غذاهای دنیا شناخته شود.

Lasagna.jpg
عکس خوشمزه ترین غذای دنیا، لازانیا

سوشی

حالا نوبت به معرفی غذایی از شرق کره زمین می‌رسد. سوشی در کل دنیا زبانزد خاص و عام است و اغلب، آن را یکی از بهترین غذاهای ژاپن می‌دانند. این غذا در ژاپن توسعه پیدا کرده و به یکی از نمادهای آشپزی این کشور تبدیل شده است. سوشی به‌علت ترکیب منحصربه‌فرد طعم‌ها و ظاهر هنری‌اش، در سراسر جهان شناخته‌شده و محبوب است و یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود. امتحان کردن طعم سوشی هنگام سفر با تور ژاپن، در صدر فهرست برنامه‌های سوشی‌دوستان قرار دارد. این غذای خارجی خوش‌مزه از برنج پخته، سرکه، انواع ماهی‌ها و آبزیان و همچنین سبزی‌جات درست می‌شود.

البته سوشی انواع مختلفی دارد و هرکدام با ترکیبات متفاوتی درست می‌شوند. از انواع سوشی می‌توانیم به نیگری، ماکی، اوراماکی، تمکی، ساشیمی و ایناری اشاره کنیم. هرکدام از انواع سوشی‌ها طعم و بافت خاص خود را دارند و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف سرو کرد. سوشی شاید گرانترین غذای دنیا نباشد؛ اما ممکن است در برخی کشورها قیمت آن در مقایسه با سایر غذاها اندکی بیشتر باشد.

Sushi.jpg
سوشی، از غذاهای سنتی ژاپن

کباب

دیگر وقت آن رسیده تا به کشورمان نزدیک‌تر شویم و همین حوالی، دنبال یکی از بهترین غذاهای دنیا بگردیم. اغلب مردم جنوب آسیا، آسیای غربی و جنوب‌غربی، یک غذای مشترک دارند که کباب نام دارد. در واقع می‌توانیم کباب را از غذاهای مشترک میان ایران و ترکیه و سایر کشورهای آسیا بدانیم. کباب‌ها نوعی غذای گوشتی هستند که روی آتش پخته می‌شوند و انواع‌واقسام متفاوتی دارند. هنگام سفر با تور ترکیه می‌توانید انواع کباب‌ترکی را امتحان کنید.

کباب‌ها معمولاً از گوشت قرمز یا گوشت سفید مزه‌دارشده درست می‌شوند و سپس روی سیخ قرار می‌گیرند و درنهایت با آتش چوب، زغال یا گاز پخته می‌شوند. یکی از مشهورترین انواع کباب‌ها، کباب‌کوبیده است که می‌توانید برخی از بهترین انواع آن را در رستوران های خوب تهران میل کنید. از دیگر انواع کباب در دنیا می‌توانیم به کباب‌برگ، جوجه‌کباب، شیش‌کباب، اسکندرکباب، کباب‌بره، ششلیک، چنجه، دونر و شاورما اشاره کنیم.

از روز جهانی کباب چه می‌دانید؟

Persian Kebabs.jpg
انواع کباب‌های ایرانی

مرغ‌سوخاری

حالا نوبت به معرفی یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا با مرغ می‌رسد. امکان ندارد مرغ‌سوخاری را در لیست پرطرفدارترین غذاهای دنیا قرار ندهیم. این غذای خارجی خوشمزه به‌دلیل طعم معرکه و بافت تردی که دارد، بسیار خوش‌خوراک است و تقریباً می‌توان گفت که در سراسر جهان محبوب است. قسمت‌های مختلف مرغ مثل ران، سینه و فیله را که از قبل با ادویه‌های مختلف طعم‌دار کرده‌اند، در آرد سوخاری می‌غلتانند، سپس در روغن داغ فراوان سرخش می‌کنند. در نهایت یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا پدید می‌آید.

این غذای خارجی خوشمزه معمولاً با سس‌های متنوعی مانند سس سیر، کچاپ، چیلی، باربیکیو و رنچ سرو می‌شود و اغلب آن را به‌همراه سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده، سالاد کلم و نان میل می‌کنند. شاید نتوانیم با قطعیت مرغ‌سوخاری را بهترین غذای دنیا بدانیم؛ اما قطعاً یکی از بهترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود.

Fried Chicken.jpg
انواع مرغ‌سوخاری همراه با سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده

تاکو

تاکو از دیگر غذاهای محبوب دنیاست که خاستگاهی مکزیکی دارد. این غذای خوش‌مزه خارجی از یک نان تورتیلا تهیه می‌شود که این نان معمولاً از آرد ذرت یا آرد گندم درست شده است. نان تاکو در واقع مثل خمیر پیتزا به‌عنوان بستر برای ریختن مواد، عمل می‌کند. مواد داخل تاکو هم مانند پیتزا، بسته به ذائقه غذایی مردمان هر کشور فرق می‌کند؛ اما به‌طور معمول، داخل آن گوشت ریش‌ریش‌شده گاو همراه با مخلفاتی مثل سس سالسا، سبزی‌جات معطر، پیاز و گوجه‌فرنگی گذاشته می‌شود.

در برخی از تاکوها طبق سلیقه غذایی هر ملت، مواد مختلفی مثل گوشت چرخ‌کرده، مرغ، ماهی و میگو می‌ریزند. این غذا به‌دلیل آسانی روند تهیه و تنوع در مواد اولیه، می‌تواند به سلیقه‌های مختلف پاسخ دهد و همین ویژگی باعث شده است که تاکو به یکی از غذاهای خیابانی و همچنین غذای محبوب در رستوران‌ها تبدیل شود.

مکزیک؛ قلب فرهنگ لاتین

Taco.jpg
تاکو، از غذاهای مشهور مکزیکی

غذاهای معروف ایرانی در دنیا

  • کباب‌کوبیده

  • آب‌گوشت

  • قورمه‌سبزی

  • فسنجان

بهترین غذاهای دنیا مال کدام کشور است؟

پاسخ به این سؤال سخت است، اما اغلب، کشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه را به‌علت تنوع در انواع غذا و آشپزهایی ماهر، صاحب بهترین غذاهای دنیا می‌دانند. بهترین غذاهای فرانسه می‌توانند باب‌میل اغلب جهانگردان باشند.

غذای ملی کشورهای مختلف چیست؟

سخن آخر

بهترین غذاهای دنیا، علاوه‌بر مواد اولیه خوش‌مزه، اغلب عصاره‌ای از فرهنگ و ذائقه کشور محل تولدشان را دارند و همین ویژگی باعث می‌شود که این غذاها به پرطرفدارترین غذاهای دنیا تبدیل شوند و جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم پیدا کنند. به نظر شما، جای چه غذاهایی در فهرست بهترین غذاهای دنیا خالی است؟ به نظر شما، بهترین غذای دنیا کدام غذاست؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.