ممنوعیت مصرف مواد مخدر سبک توسط گردشگران خارجی در هلند

4
از 1 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
03 آبان 1390 00:00
0

خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت: به دلیل بروز مشکلات اجتماعی و ترافیک در شهرهای مختلف براثر مصرف مواد مخدر سبک از سوی گردشگران، دولت هلند ممنوعیت فروش مواد مخدر سبک در کافی شاپ‌های هلند الزامی می‌کند. قانون ممنوعیت فروش مواد مخدر سبک و مصرف شاهدانه در برخی کافی شاپ ها در شهر مرزی ماستریخت در هلند به طور آزمایشی به مورد اجرا درآمد.

مقامات شهر ماستریخت اعلام کرده اند که سرازیر شدن توریست هایی که علاقمند به خرید و مصرف این نوع مواد مخدر سبک هستند ، نظم عمومی را مختل کرده و سبب مشکلات ترافیکی بزرگی برای شهر شده اند.

این قانون که به صورت ازمایشی دراین شهر به اجرا در می آید، قرار است در سطح ملی نیز پس از بحث و بررسی در پارلمان کشور اجرا شود. بنا به همین گزارش هم اکنون درحدود 700 کافی شاپ د رسراسر هلند هست که خرید و فروش و حتی تهیه این نوع مواد در میان تمامی آن ها انجام می شود . اگرچه که این کار غیر قانونی است.

از دیگر سو براورد شده است که روزانه بیش از 6000 توریست از کافی شاپ های ماستریخت دیدن می کنند که اغلب با هدف سفرهای سریع و گذر از نواحی مرزی عمدتا از کشورهای بلژیک و آلمان به این شهر وارد می شوند . از این رو مقامات هلند اعلام کرده اند که از روز شنبه گذشته هر فردی که فاقد گذرنامه آلمانی، بلژیک و یا هلندی باشد از کشور اخراج می شوند.

درهمین راستا با استفاده از فناوری های برتر روز و اسکنرهای ویژه برای کنترل پاسپورت ها و کارت های هویت پلیس قادر خواهد بود که بسیاری از این افراد و ورود های غیر قانونی را شناسایی کند.

این درحالی است که برخی فعالان توریسم دراین کشور اجرای این طرح را سبب کاهش درآمدهای هنگفتی می دانند که روزانه عاید شهرهای هلند می شود. طبق همین گزارش برآورد می شود که سالانه 140 میلیون یورو تنها از طریق کافی شاپ ها و خریدی که توریست ها دراین مراکز می کنند، عاید اقتصاد هلند می شود.

+منبع 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.