قوانین و مقررات خرید آنلاین تور مسافرتی

قوانین و مقررات عقد قرارداد در پلتفرم فروش آنلاین تورهای مسافرتی لست سکند

 ماده 1 :طرف قرارداد تمامی مسافران آژانسهای مسافرتی هستند، و وب سایت لست سکند تنها نقش واسط و Platform را در مراحل خرید انجام میدهد و مسئولیت تمامی بندهای قرارداد برعهده آژانس مسافرتی است.

ماده 2 : مبالغ پرداخت شده در درگاه بانکی مستقیما به حساب آژانس مسافرتی پرداخت میشوند و هیچ مبلغی به حساب لست سکند واریز نمیشود. طرف حساب هر قرارداد و درخواست مستقیما آژانس مسافرتی ارائه دهنده همان تور و یا خدمت خریداری شده خواهد بود.

ماده 3 : کنترل اطلاعات مسافران بر عهده مسافر (کاربری که اطلاعات را وارد میکند است) و در صورت بروز اشتباه در اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره پاسپورت و . . . تمامی عواقب برعهده کاربر است. کارشناس بررسی پرونده مجددا اسامی را چک خواهد کرد اما مسئولیت ورود صحیح اسامی مطابق با پاسپورت یا کارت ملی بر عهده خریدار است.

ماده 4 :لطفا دقت کنید که بعد از واریز آنلاین مبلغ پیش پرداخت میبایست در زمان معین شده مدارک درخواستی آژانس را سریعا بارگزاری کنید (به صورت پیش فرض یک ساعت زمان دارید) و بعد از بارگزاری مدارک و تایید دریافت توسط آژانس، قرارداد نهایی را مطالعه و امضا نمایید (معمولا در کمتر از 5 ساعت بعد از تایید مدارک) . در صورتیکه در مدت زمان یک ساعت مدارک مورد نیاز خود را آپلود نفرمایید و یا یک ساعت پس از آپلود قرارداد، آنرا را امضا نکنید، آژانس میتواند قرارداد را به صورت یکطرفه باطل نماید و مشمول کسر جرایم بر اساس شرایط اعلام شده خواهید شد.

ماده 5 : ملاک عمل قرارداد امضا شده است، لطفا تمامی مفاد را کامل مطالعه نمایید و با پیش فاکتور مطابقت دهید.

ماده 6 : در صورتیکه در هر مرحله بعد از پرداخت پیش پرداخت درخواست تغییر در خدمات (هتل - تعداد نفرات - تاریخ و . . . ) را دارید سریعا به صورت مکتوب به آژانس تغییرات را اطلاع دهید. هر گونه توافقی با آژانس باید در قرارداد فی مابین بروز رسانی شود و مجددا توسط مسافر امضا شود.

ماده 7 : شما با فشردن روی دکمه "امضای قرارداد" با تمامی مفاد ارسالی آژانس مسافرتی اعلام خواهید کرد.

ماده 8 : در صورتیکه به هر دلیلی تور و خدمات خریداری شده توسط مشتری قابل ارائه و تامین از طرف آژانسهای مسافرتی فروشنده نباشه، لست سکند وجه پرداختی مشتری را ظرف مدت ۳ روز کاری به حساب خریدار بازگرداند و هیچ گونه شکایتی به خاطر عدم تامین خدمت خریداری شده وجود نخواهد داشت. (بر اساس ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیکی )

ماده ۹ : مبلغ پیش پرداخت مشتری بعد از امضاء قرارداد و میلغ تسویه نهایی بعد از بارگزاری مدارک مسافر توسط آژانس به حساب آژانس تامین کننده واریز خواهد شد بدیهی است در این مورد مودت زمان عودت وجه باتوجه به قوانین آن شرکت تعیین خواهد شد .

 

قوانین و مقررات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری :

ماده 1 :

الف ) مشخصات گردشگر یا گردشگران و شرح خدمات :

تبصره 1: کارگزار موظف است نسخه ای از برنامه کامل گشت و برنامه تبلیغاتی را به قرارداد حاضر الحاق و به گردشگر تحویل دهد.

تبصره 2 : حضور فردی به عنوان راهنما یا لیدر برای اجرای برنامه های تور در کلیه مراحل تور الزامی است .

تبصره 3 : در خصوص بند 3 از قسمت "ب" اصل بر عادی بودن روادید است لیکن چنانچه گردشگر اصرار بر اخذ روادید به شکل فوری داشته باشد مسئولیت های ناشی از آن بر عهده گردشگر خواهد بود ( موضوع تبصره ذیل ماده 20)

ماده 2 : موضوع قرارداد :

موضوع این قرارداد تعیین حدود وظایف و مسئولیتهای طرفین قرارداد و همچنین نرخ خدمات گردشگری جهت ارائه خدمات بشرح مندرج در قرارداد بر مبنای واحد پول ملی ایران می باشد .

ماده 3 : شرایط قرارداد :

چنانچه گشت از سوی کارگزار قابل اجرا نباشد ، کارگزار موظف است حداقل یک هفته قبل از تاریخ اجرای گشت مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع گردشگر رسانده ، نسبت به استرداد کل وجوه دریافتی از گردشگر اقدام نماید .

تبصره 1: چنانچه در بازه زمانی مقرر به هر دلیل ، کارگزار ابطال گشت را اعلام ننموده ، مبلغ دریافتی را به مسافر باز نگرداند ، باید به تناسب مبلغ وصولی از گرشگر جریمه اضافی پرداخت کند .

تبصره 2: چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مترتبه هتل و ... به عهده کارگزار نمی باشد .

ماده 4 :هتل :

4-1 : ساعت تخلیه اتاقهای هتل بر اساس مقررات مندرج در واچر هتل بوده گردشگر موظف به رعایت آن می باشد .

تبصره : در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر ، هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد .

4-2 : گردشگران انفرادی ( تک نفره ) به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند .

4-3 پس از ورود و پذیرش در هتل ، در صورت خروج مسافر از هتل بدون هماهنگی  ، وجهی بابت عدم استفاده از آن به مسافر مسترد نمی گردد .

4-4 نظر به اینکه سیاستهای قابل اجرای هتل با کارگزاران متفاوت از شرایط پذیرش و ابطال رزرو مسافر به صورت انفرادی است لذا تنها مفاد این متمم و واچر صادره بر روابط مسافر با آژانس در خصوص شرایط ابطال جای ذخیره شده قابل اجرا می باشد .

4-5 با توجه به تنوع اتاقهای موجود (Type rooms ) در هتل ها ، در اتاقهای سه تخته (Triple) وجود سه تخت استاندارد یا دو تخت همراه با یک تخت اضافه (Extra) و نیز سایز اتاق ، کاملا بستگی به شرایط موجود در زمان پذیرش مسافر (Subject to availibility ) اتاقها دارد .

4-6 - شرایط انصراف و استرداد ، هتل

هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن حسب مورد بستگی به سیاست هتل دارد :

برخی هتلها از لحظه خرید غیر قابل استرداد می باشند ،

برخی هتلها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد می باشند ،

و برخی در صورت عدم استفاده ، هزینه یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می شود ،

با توجه به اینکه کلیه شرایط فوق در واچر قید می شود لذا در صورت درخواست ابطال رزرو بر اساس آن اقدام میگردد .

ماده 5 :پرواز

 در خصوص پرواز ، شرایط ابطال بر اساس مقررات شرکت هواپیمایی می باشد و در خصوص سایر خدمات از جمله هتل ، بیمه و ... هزینه ابطال براساس بخشنامه نرخی تامین کننده خدمات مزبور می باشد همچنین کارگزار می تواند در خصوص ابطال جهت هر مسافر علاوه بر هزینه ابطال ، پنجاه هزار تومان بابت هزینه خدمات صدور و ابطال (service charge) دریافت نماید .

ماده 6 : کارگزار موظف است در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد، مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی با توافق و رضایت گردشگران به کار گرفته لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل تعدیل خواهد بود.

ماده 7 : چنانچه در برخی مقاصر در بدو ورود گردشگر به فرودگاه کشور مقصد ، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت در فرودگاه به گردشگر عودت خواهد شد ، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بو د .

تبصره : مسافر متعهد است طبق مقررات بین المللی پروازهای خارجی حداقل 3 ساعت قبل در فرودگاه بوده و مراحل پذیرش ، اخذ کارت پرواز و حضور برای گیت خروجی را طی نماید .

ماده 8 : تضمین

در صورتیکه از سوی مقامات کشور مقصد تضمینی از کارگزار اخذ شود ، گردشگر موظف است به همان میزان تضمین را به کارگزار تسلیم نماید .

تبصره : گردشگران پس از بازگشت از سفر ، جهت دریافت تضمین سپرده شده لازم است با در دست داشتن اصل گذرنامه و تصویر صفحه مربوط به مهر ورود و خروج کشور مقصد به کارگزار مراجعه نماید و کارگزار موظف است پس از تایید اصالت و صحت مدارک فوراً نسبت به عودت تضمین اقدام نماید .

ماده 9 : در صورتیکه در روادید صادره مدت زمان مشخصی جهت اقامت پیش بینی شده باشد ، چنانچه هر یک از گردشگران از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده خودداری نمایند ، کارگزار مجاز است با ارائه مدارک مستدل معادل هزینه خسارت وارده را از طریق ضبط ضمانت نامه به نفع خود دریافت دارد .

 ماده 10 : در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد ، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته و در صورتیکه کارگزار درین خصوص هر گونه هزینه ای متقبل شده باشد بابت صدور ویزا ، تهیه بلیط ، رزرو هتل و ... می تواند هزینه های انجام شده را از مبلغ کل تور کسر و مابقی را مسترد نماید .

ماده 11 : در صورتیکه گردشگر برای سایر گردشگران یا سرپرست گروه ، راهنمایان محلی و در کل کسانی که در اجرای گشت نقش داشتند مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئون و اخلاق عرفی در کشور مربوطه گردد ، سرپرست گروه موظف است بنا به صورتجلسه و گواهی دیگر اعضای گروه حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص آن گردشگر اتخاذ نموده و مراتب را جهت اقدام به کارگزار مجری گزارش نماید.

ماده 12 : هزینه های انصراف از تور :

در صورت انصراف ارادی کتبی گردشگر از همراهی گشت (تور) در بسته های مسافرتی از پیش تعیین شده ، تا یکماه قبل از پرواز20% قیمت تور ، از یکماه تا 21 روز مانده به پرواز30% قیمت تور، از 21 روز تا 72 ساعت مانده به پرواز50% قیمت تور، کمتر از 72 ساعت مانده به پرواز70% قیمت تور به عنوان جریمه کسر و مابقی مسترد می شود.ولی در صورت دریافت پرواز تک به علاوه هتل طبق قوانین نرخی هر یک اقدام خواهد شد.

تبصره : در صورتیکه مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد ( نوشو) کلیه هزینه های مربوط محاسبه می گردد

ماده 13 : در خصوص ثبت نام گروهی در شرایط عادی (غیر فورس) فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری ، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند .

تبصره : کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی مسافر را در دفتر رسمی خود ثبت و به گردشگر اعلام نماید .

ماده 14 : رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی گردشگر الزامی بوده و همچنین گردشگر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیاناً در کشور مقصد غیر مجاز بوده ، بر عهده گردشگر است و چنانچه از این بابت کارگزار جریمه ای پرداخت نماید و می تواند با ارائه مستندات ، هزینه انجام شده را از گردشگر مسترد نماید .

تبصره : کارگزار موظف است کلیه موارد مربوط به مقررات خاص کشورها (از جمله ممنوعیت های دارویی ، رفتاری ، فرهنگی و ... ) را به طور کامل به گردشگران توضیح داده و به صورت کتبی اعلام نماید .

ماده 15 : ویزا

با توجه به اینکه پروسه صدور ویزا زمان بر است جهت در نظر گرفتن شرایط مساعد برای مسافر همزمان با آن برای بلیط و هتل نیز اقدام می شود در صورتیکه ویزای مسافر مرفوض گردد یا با تاخیر صادر شود کلیه هزینه های ابطال به عهده وی می باشد .

درصورتیکه مسافرت به صورت گروهی و خانوادگی باشد ، اگر روادید هر یک از گردشگران مرفوض یا با تأخیر دریافت شود بقیه گردشگران ملزم به استفاده از خدمات درخواستی و در صورت عدم استفاده می بایست کلیه هزینه های مربوط به ابطال را با در نظر گرفتن مفاد ماده 12 این قرارداد پرداخت نماید .

در خصوص بستگان درجه یک (پدر ، مادر ، همسر و فرزندان مجرد ) هزینه ویزا ، بلیط و یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می شود .

ماده 16 : چنانچه صدور روادید و تحویل گذرنامه توسط برخی سفارتخانه های در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد ، گردشگر بایستی مقدمات سفر خود را قبلاً آماده نموده باشد .

ماده17: حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و گشتهای شهری کشور مقصد به عهده گردشگر بوده و در صورت مفقود شدن آن مسئولیتی متوجه مدیر گشت یا کارگزار یا راهنمای تور نخواهد بود.

ماده 18 : گردشگر موظف است هنگام ثبت نام معادل 50 درصد هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا یکماه قبل از پرواز الباقی هزنیه های گشت را تسویه نماید .

ماده19 : ارائه ضامن معتبر حسب نیاز گشت هایی که احتیاج به معرفی ضامن یا ارائه ضمانتنامه معتبر دارد از سوی گردشگر الزامی بوده و در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با گردشگر و یا انگشت نگاری به منظور صدور روادید ، گردشگر بایستی با هماهنگی کارگزار در موعد مقرر کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و چنانچه به دلیل عدم انجام امور مذکور روادید از سوی سفارتخانه صادر نگردد ، جرائم تعیین شده در ماده 12 این قرارداد اخذ خواهد شد .

تبصره : در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت سفارت از صدور روادید خودداری نماید ، کارگزار موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر هزینه های آن دسته از اقداماتی که برای اجرای گشت صورت پذیرفته است (برابر مستندات) به عنوان هزینه های انجام شده به گردشگر خواهد بود.

ماده 20 : گردشگر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت شخصاً بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت پرداخت نماید ، در غیر اینصورت کارگزار مربوطه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت .

در خصوص عدم ارائه هر گونه خدمات از سوی کارگزار از جمله ترنسفر و یا گشت شهری ، گردشگر موظف است آنرا با هزینه شخصی انجام داده و جهت دریافت مبلغ فاکتور را به کارگزار ارائه نماید .

ماده 21 : ترنسفر

در مورد ترنسفر مسافر موظف است در صورت عدم حضور مجری با شماره پشتیبانی موجود در واچر تماس حاصل نموده و در صورت عدم حصول نتیجه ، مدارک آنرا بابت دریافت وجه ترنسفر به شرکت ارائه دهد .

گردشگر موظف است طبق مقررات شرکتهای هواپیمایی در خصوص ساعات حضور در فرودگاه ، جهت انجام پرواز ، به موقع در فرودگاه حاضر باشد و هزینه از دست دادن پرواز (Noshow) به دلیل انجام نشدن ترنسفر برگشت جزء هزینه های قابل قبول کارگزار نمی باشد .

ماده 22 : در صورتیکه هنگام ابطال گشت توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد ، کارگزار مجاز به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید خواهد بود .

ماده 23 : هرگونه افزایش غیر ارادی در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط و یا سایر خدمات، با ارائه مدارک مستند از سوی کارگزار به تایید سازمان، گردشگرموظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده از سوی کارگزار می باشد.

پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده گردشگر می باشد .

پرداخت سایر عوارضی که کشور مقصد تحت عنوان مالیات از توریست اخذ میکند به عهده گردشگر می باشد .

ماده24 : چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشورهای مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی کارگزار با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود. سرپرست گشت نیز موظف به همکاری جهت بازگشت گردشگر به کشور می باشد و هیچ نوع مسولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود.

ماده 25 : در صورتی که برنامه گشت ارائه شده توسط کارگزار در طول سفر عیناً به اجرا گذاشته نشود و یا بالاتر (در سطحی عالی تر) از آنچه در قرارداد توافق شده، ارائه نگردد گردشگر مجاز است موارد را با ارائه دلابل مستدل به کارگزار اعلام نموده و کارگزار موظف به جلب رضایت گردشگر می باشد و در صورت بروز اختلاف رای سازمان به عنوان حکم مورد پذیرش طرفین قرار خواهد گرفت.

ماده 26 : در صورتی که گردشگر در خارج از کشور مستقلاً و خارج از برنامه گشت ارائه شده نسبت به خریداری خدمات اختیاری اقدام نموده و در آن شرکت نماید، هزینه و مسولیت عواقب آن در خصوص بروز حوادث بر عهده گردشگر خواهد بود.

ماده 27 : کارگزار موظف است در صورتی که روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود، مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد، ضمن ارائه توضیحات کامل به گردشگر، می بایست تصویر روادید را به تایید گردشگر رسانده و ضمیمه قرارداد نموده و محدودیتهای یاد شده را در حاشیه قرارداد مکتوب نماید.

ماده 28 : کارگزار موظف است مطابق با دستورالعمل بیمه ابلاغی از سوی سازمان، اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه ای تکلیفی و اختیاری به عمل آورده و در صورت بروز هر نوع حادثه ای در طول سفر علاوه بر اقدام بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش نسبت به همکاری و مساعدتهای لازم در این خصوص اقدام نماید.

ماده 29 : کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه گردشگر و شرایط سنی همراهان بر عهده کارگزار می باشد. لذا در صورت قصور در این زمینه توسط کارگزار، کلیه هزینه ها و خسارات بر عهده کارگزار خواهد بود.

 ماده 30 : امضای قرارداد :

کارگزار یا نمایند وی موظف است هنگام عقد قرارداد توضیحات لازم را در خصوص مواد قرارداد و تبصره های آن به گردشگر ارائه نماید همچنین کارگزار موظف است پس از عقد و امضای قرارداد با گردشگر یک نسخه امضا شده از آن را که ممهور به مهر دفتر شده است را تحویل گردشگر و یک نسخه نزد خود نگهدارد .

در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مسافر به صورت اینترنتی طبق بند "ی " ماده 2 انجام می شود.

ی - ‌امضای الکترونیکی (Electronic Signature) : عبارت از هر نوع علامت‌منضم شده یا به نحو منطقی متصل شده به «‌داده پیام» است که برای شناسائی امضاء‌کننده«‌داده پیام» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قراردادهای حضوری امضای مسافر که به صورت مکتوب با قلم نوری انجام می شود به معنای تایید مفاد قرارداد خواهد بود .

ماده 31 : کارگزار متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را به طور کامل و دقیق انجام دهد لیکن در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل جنگ ، شورش ، اقدامات تروریستی ، اعتصاب و مشکلاتی ازین دست که از کنترل کارگزار خارج باشد و سبب ابطال یا تغییر برنامه شود یا مسافر درخواست ابطال سفر را دهد مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود و مبالغ مربوطه به میزان دریافتی از تامین کننده اصلی خدمات به مسافر مسترد می گردد .

مبنای وضعیت فورش ماژور ، بخشنامه های صادره وزارت امور خارجه می باشد .

ماده 32 :کارگزار متعهد است در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای گردشگر یا گردشگران در کشور مقصد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور را از موضوع مطلع سازد .

ماده 33 : کارگزار موظف است در قبال دریافت مدارک گردشگر اعم از گذرنامه ، شناسنامه و ... همپنبن کلیه وجوه واریزی از سوی ایشان نسبت به صدور رسید در سربرگ رسمی خود با ذکر تاریخ اقدام نماید .

کارگزار موظف است شماره حسابی را که لازم است هزینه های سفر به آن واریز شود را در ذیل قرارداد ذکر نماید .

ماده 34 : حل اختلاف

رسیدگی به هر گونه اختلاف فی مابین طرفین قرارداد با ارائه دلایل بر عهده سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و آراء صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجرا است .

این قرارداد در دو نسخه مشتمل بر 34 تنظیم که هر کدام حکم واحد داشته و بر اساس مواد 230 و 221 و 10 قانون مدنی بوده که برای طرفین و یا قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع می باشد .