تفریحات وان ترکیه؛ بیش از ۱۰ تفریح جذاب با قیمت و آدرس

3.9
از 47 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
تفریحات وان ترکیه؛ لیستی از جاهای تفریحی وان برای خوش‌گذرانی
19 شهریور 1403 08:00
2

تفریحات وان ترکیه اوقاتی خاطره‌انگیز برایتان می‌سازند. وان هم مانند دیگر مقاصد گردشگری کشور ترکیه، برای استقبال از مهمانانش برنامه‌های زیادی دارد. در این مطلب از مجله لست‌سکند بهترین تفریحات وان را به شما معرفی می‌کنیم تا در این شهر کوچک به‌جز خرید، تفریحات دیگری را هم تجربه کنید. البته باید بدانید که جاهای تفریحی وان در مقایسه با دیگر شهرهای معروف کشور ترکیه، بسیار محدودتر و ساده‌ترند.

تفریحات وان ترکیه

  • دریاچه وان ترکیه

  • خانه گربه‌های وان

  • لونا پارک گولی وان

  • آکوا پارک وان

  • جزیره آکدامار

  • کلیسای صلیب مقدس وان

  • قلعه وان

لیست قیمت تورهای وان

تفریحات وان.jpg

دریاچه وان ترکیه (Lake Van)

نمی‌شود از وان صحبت کرد و به بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه اشاره نکرد. دریاچه وان مشهورترین دیدنی این شهر است. این دریاچه بزرگ از نظر ابعاد، چندین برابر شهر وان است و حتی جزایر مختلفی در آن وجود دارد که افراد می‌توانند به سراغ آن‌ها بروند. شما می‌توانید ساعتی را به قایق‌سواری و ماهیگیری در دریاچه بگذرانید یا اینکه با استفاده از کشتی تفریحی وان در دریاچه گشت‌وگذار کنید. می‌توان گفت که شهر وان در امتداد این دریاچه قرار دارد و انتخاب‌های زیادی را برای تفریح پیش روی شما می‌گذارد که به لحاظ هزینه‌ و امکانات، شرایط متفاوتی دارند. البته برخی از هتل‌های وان در اطراف این دریاچه هستند و می‌توانید برای اقامت، نزدیک دریاچه باشید.

  • ساعت کاری کشتی تفریحی وان: زمان مشخص ندارد و پس از پر شدن ظرفیت، حدود نیم ساعت روی دریاچه خواهید بود.
  • قیمت بلیط کشتی تفریحی وان: 150 لیر

بهترین هتل‌های ارزان وان کدام‌اند؟

موقعیت دقیق دریاچه وان 

lastsecond-van-boat.jpg
دریاچه وان، از بهترین جاهای تفریحی وان

خانه گربه‌های وان (Van Cat House) 

نژاد گربه‌های ترکیه به‌ویژه در شهر وان، از نژاد‌های مشهور آسیاست. این گربه‌ها هرچند ظاهری تقریباً معمولی دارند؛ اما متفاوت و خاص هستند؛ گربه‌هایی که اغلب به‌صورت کامل سفیدند یا اینکه بیشتر بخش‌های بدنشان سفید است با چشم‌هایی به دو رنگ.
دیدن این گربه‌ها و گذراندن ساعتی در کنار آن‌ها در خانه گربه‌های وان جزو تفریحات وان ترکیه محسوب می‌شود. شاید جالب باشد بدانید حضور این گربه‌ها در شهر به اندازه‌ای ارزشمند است که به‌صورت غیررسمی به نماد وان تبدیل شده‌اند و در هر گوشه‌ای، می‌توانید نشانی از گربه‌های وان ببینید. توصیه مهم این است که اگر به موی گربه حساسیت دارید، به این مکان نروید.

  • ساعت کاری خانه گربه‌های وان: از 8.5 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط خانه گربه‌های وان : 2 لیر  

موقعیت دقیق خانه گربه‌های وان

lastsecond-van-cathouse.jpg
نمایی از ورودی خانه گربه‌ها، از جاهای تفریحی وان 

لونا پارک گولی وان (van gölü luna park)

همان‌طور که قیمت بلیط جا‌های دیدنی وان و قیمت خرید در پاساژ‌هایش کمی ارزان‌تر از شهرهای دیگر ترکیه است، قیمت تفریحات وان هم کمی ارزان‌تر است. البته نباید فراموش کنید که نوع و شکل تفریحات در قیمت تفریحات وان مؤثر است. اگر با خانواده و کودک به این شهر سفر می‌کنید و هم‌سفران کوچکتان از گشت‌و‌گذار در مراکز خرید ارزان در وان خسته شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم سری به لونا پارک وان بزنید.  
لونا پارک وان، یک شهربازی کوچک است که می‌تواند برای چند ساعتی زمان شما را پر کند و اگر کودکی به همراه دارید، سفر را برای او شیرین‌تر کند. این شهربازی، فاصله چندانی با دریاچه ندارد و در صورتی که سوار تاب هوایی در این پارک شوید، نمای زیبایی از دریاچه وان را هم می‌بینید.

  • ساعت کاری لونا پارک وان: از 8 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط ورودی لونا پارک وان: رایگان

راهنمای کامل خرید از وان

موقعیت دقیق لونا پارک وان  

lastsecond-van-lunapark.jpg
لونا پارک، یکی از جاهای تفریحی در وان ترکیه

لونا پارک دوئو وان (Van Doğu Lunapark)

لونا پارک دوئو، شهربازی دیگر وان است. این مورد از جا‌های تفریحی وان هم مانند دیگر شهربازی‌های این شهر چندان بزرگ نیست؛ اما به اندازه کافی برای تفریح بچه‌ها در کنار والدینشان امکانات و وسایل تفریحی دارد. معمولاً مسافران تور ترکیه هنگام سفر به شهر دیدنی وان، این شهربازی را برای تفریح انتخاب می‌کنند.

  • ساعت کاری لونا پارک دوئو وان: 9 صبح تا 1 شب
  • قیمت بلیط ورودی لونا پارک دوئو وان: رایگان

موقعیت دقیق شهربازی لونا پارک دوئو در وان

lastsecond-van-lunapark-dogo.jpg
یکی از بازی‌های شهربازی وان 

ایپک پارک (Ipek Park)

یکی از مجموعه‌های جالب وان، ایپک پارک یا خانه وارونه است. همه چیز در اینجا وارونه است و شما زمان خود را در خانه‌ای می گذرانید که صندلی‌هایش به سقف چسبیده است. هرچند که ایپک پارک به خانه وارونه‌اش شهرت دارد؛ اما در اصل مجموعه‌ای از جاهای تفریحی در وان ترکیه در این مجموعه وجود دارد؛ ازجمله زمین پاتیناژ و موزه اسباب‌بازی. شما می‌توانید بدون توجه به قیمت تفریحات وان با خیالی راحت به سراغ این مجموعه بروید.

  • ساعت کاری ایپک پارک: 10 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط ایپک پارک: 10 لیر

موقعیت دقیق ایپک پارک وان 

lastsecond-van-lunapark-ipek.jpg
ایپک پارک از تفریحات وان در مرکز شهر 

آکوا پارک وان (Aqua Park)

نوبتی هم باشد، نوبت پارک‌های آبی می‌رسد که در فصل تابستان علاقه‌مندان زیادی پیدا می‌کند. آکوا پارک، یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی وان است و شاید مهم‌ترین خصوصیتش این نکته باشد که این پارک آبی، مختلط نیست و در سانس‌های متفاوتی از خانم‌ها و آقایان میزبانی می‌کند. این نکته برای بسیاری از افراد نکته مهمی محسوب می‌شود.  

یک مسئله دیگر که باید درباره این مورد از جا‌های تفریحی وان بدانید، این است که به‌دلیل سرمای شدید هوا، پارک‌های آبی تنها در فصل‌های گرم سال پذیرای شما خواهند بود. بهتر است به این نکته در زمان سفر حتماً توجه کنید.  

  • ساعت کاری آکوا پارک: 7.5 صبح تا 6.5 عصر
  • قیمت بلیط آکوا پارک: 500 لیر

موقعیت دقیق پارک آبی آکوا

lastsecond-van-lunapark-aqua.jpg
آکوا پارک، از تفریحات تابستانی وان 

پارک آبی ساحل دیوان (Divan Beach Aqua Park)

پارک آبی مشهور دیگر وان در فاصله ۱۰ کیلومتری از این شهر قرار دارد و نامش پارک آبی ساحل دیوان است. این پارک همان‌طور که از نامش پیداست، در مجاورت دریاچه وان ساخته شده است. امکانات تفریحی مختلفی در این پارک فراهم شده است؛ مانند تخت‌های ماساژ، کافی‌شاپ و رستوران‌. شما همچنین در فصل تابستان می‌توانید از تخت‌های استراحت کنار استخر استفاده کنید و از گرمای آفتاب لذت ببرید.

  • ساعت کاری پارک آبی ساحل دیوان: 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط پارک آبی ساحل دیوان: 300 لیر

موقعیت دقیق پارک آبی ساحل دیوان 

Divan-Beach-Aquapark-kaydirak-700x400.jpg
پارک آبی ساحل دیوان 

اسکله وان (Van Pier)

اگر دوست داشته باشید تفریحات رایگان وان را هم امتحان کنید. یکی از بهترین تفریحات رایگان در وان، قدم زدن در اسکله وان است. رفتن به اسکله و قدم زدن در آن هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما به شما فرصت دیدن مناظر زیبایی برای عکاسی می‌دهد.

  • ساعت کار اسکله وان: ساعت مشخصی ندارد.
  • قیمت بلیط اسکله وان: رایگان

موقعیت دقیق اسکله وان

110358.jpg
اسکله وان، از بهترین جاهای تفریحی این شهر 

کارتینگ وان (Çağdaş Karting)

اگر تفریحات شبانه وان راضی‌تان نمی‌کند، می‌توانید به تفریحاتی مانند کارتینگ سری بزنید و از سرعت لذت ببرید. مجموعه کارتینگ وان یک مجموعه سرپوشیده برای کسانی است که به این ورزش علاقه دارند. البته در کنار کارتینگ در این مجموعه، تفریحات کوچک دیگری هم برای لذت بردن وجود دارد؛ ازجمله میز پینگ‌پنگ و کافه تریا.

  • ساعت کاری کارتینگ وان: 9 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط کارتینگ وان: 100 لیر برای هر 5 دقیقه

موقعیت دقیق کارتینگ وان

three-types-of-go-karts.jpg
کارتینگ در وان

پارک کورتولوش (Kurtuluş Parkı)

حالا که با جا‌های تفریحی وان ترکیه آشنا شدید، خوب است ساده‌ترین و در دسترس‌ترین تفریح این شهر را هم بشناسید. قدم زدن در پارکی مانند کورتولوش و استفاده از هوای تازه پارک برای گرفتن آرامش بهترین فعالیت است. البته برای بچه‌ها هم زمین بازی در نظر گرفته شده که اگر کودکی در سفر همراهی‌تان می‌کند، می‌تواند از آن هم استفاده کند.

  • ساعت کاری پارک کورتولوش وان: 24 ساعته
  • قیمت بلیط پارک کورتولوش وان: رایگان

راهنمای کامل سفر زمینی به وان ترکیه

موقعیت دقیق پارک کورتولوش

Image00001.jpg
ورودی پارک کورتولوش

دریاچه آکدامار (Akdamar adası)

دریاچه آختامار که به‌نام جزیره آکدامار شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دیدنی وان در شرق ترکیه است. این جزیره در فاصله حدود ۴ کیلومتری ساحل جنوب‌غربی دریاچه وان قرار دارد و به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی و میراث فرهنگی غنی‌اش، با استقبال گردشگران مواجه شده است. برجسته‌ترین بنای تاریخی جزیره، کلیسای صلیب مقدس آکدامار است که در قرن دهم میلادی ساخته شده و نمونه‌ای برجسته از معماری ارمنی به شمار می‌رود.

نقوش برجسته و تزیینات سنگی این کلیسا، داستان‌هایی از کتاب مقدس و افسانه‌های ارمنی را به تصویر می‌کشند. جزیره آختامار همچنین با طبیعت بکر و مناظر زیبای دریاچه وان، مکانی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی است. گل‌های وحشی و سرسبزی طبیعت در فصل بهار، زیبایی این جزیره را دوچندان می‌کند و بازدید از آن را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌کند.

ساعت بازدید از دریاچه آکدامار: 24 ساعته

قیمت بلیط دریاچه آکدامار: 350 لیر

آدرس دقیق جزیره آکدامار

Armenian-Church-of-Akdamar-Island-1.jpg
جزیره آکدامار، از جاهای تفریحی وان

تفریحات وان ترکیه برای کودکان

  • آکوا پارک وان

  • لونا پارک وان

  • خانه گربه‌های وان

تفریحات شبانه وان ترکیه

  • رستوران‌گردی در وان

  • گشت‌وگذار در مراکز خرید وان

  • شرکت در دورهمی‌های شبانه وان

هزینه تفریحات وان ترکیه

وان ترکیه به‌دلیل نزدیکی به ایران و هزینه‌های مناسب ترانسفر و اقامت، یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است. تفریحات متنوعی مانند قایق‌سواری و ماهیگیری در دریاچه وان، بازدید از خانه گربه‌های وان و لذت بردن از پارک‌های آبی و لونا پارک‌ها در دسترس هستند. هزینه‌های این تفریحات در مقایسه با تفریحات سایر شهرهای ترکیه معمولاً ارزان‌تر است که این ویژگی می‌تواند برای گردشگران به‌ویژه خانواده‌ها جذاب باشد. ازآنجایی‌که پیش‌بینی بودجه سفر ممکن است برای عده‌ای بسیار مهم باشد، بهتر است قبل از سفر از قیمت غذا در وان ترکیه هم باخبر باشید.

قیمت لباس در وان ترکیه

خرید تور وان از لست‌سکند

برای خرید تورهای وان از وبگاه لست‌سکند، می‌توانید به صفحه تور وان بروید. در این صفحه، تورهای متنوعی با قیمت‌های مختلف و خدمات گوناگون ازجمله بلیط رفت‌وبرگشت، اقامت در هتل و ترانسفر فرودگاهی ارائه می‌شود. شما می‌توانید تورهای موجود را مقایسه کنید و با توجه به بودجه و نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم برخی از بهترین جا‌های تفریحی وان را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به این شهر، راهنمای سفر به وان را بخوانید تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به این شهر داشته باشید. چنانچه با هدف خرید به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است قبل از سفر، از زمان حراج در وان باخبر شوید. اگر تاکنون به وان سفر کرده‌اید، کدام‌یک از تفریحات وان را به مسافران این شهر پیشنهاد می‌دهید؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.