رشد 47 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گردشگری کشور

4
از 1 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
14 فروردین 1395 11:20
0

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ایام نوروز امسال 67.5 میلیون نفر از مراکز گردشگری، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و... بازدید کردند که نسبت به سال گذشته رشد 47 درصد داشته است.

«مرتضی رحمانی موحد» امروز (چهارشنبه 11 فروردین) در نشست ستاد تسهیلات مازندران گفت: از 25 فروردین ماه سال جاری تعداد بسیاری از گردشگران برای بازدید از ایران وارد کشورمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه شالوده رونق گردشگری بر توانمندسازی مردمی و بخش خصوصی استوار است، افزود: عنصر اقتصادی، فرهنگی و صنعتی سه ضلع توسعه گردشگری بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت، کانون توجه گردشگران بودن، داشتن عنوان طریق‌الرضا، وجود میهمانان دائمی در استان و وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری روستایی، تاریخی و فرهنگی از ویژگی‌های استان مازندران است.

وی با اشاره به انجام 44 هزار نظارت و بازرسی از اماکن کشور در ایام نوروز، ادامه داد: در این ایام 46 میلیون مسافر شب اقامت را در کشور تجربه کردیم و که افزایش 5 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال 67.5 میلیون نفر از مراکز گردشگری، فرهنگی، تاریخی، طبیعی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته رشد 47 درصد داشته است، اظهار کرد: این تحرک در گردشگری حاصل تجمیع ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر و نیروهای امدادی و خدماتی است.

وی با بیان اینکه یک میلیون نفر در ایام نوروز برای خدمات‌دهی به مسافران انجام وظیفه می‌کنند، ادامه داد: در موضوع اطلاع‌رسانی، معرفی اماکن گردشگری، ایجاد انگیزش گردشگران، معرفی داشته‌های آئینی و سنتی استان مازندران بسیار قوی عمل کرده است.

معاون گردشگری کشور گفت: رسانه‌های مازندران در انعکاس عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران عملکردی چشمگیر داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در ستاد هماهنگی سفر پیشنهادی برای معرفی 6 شهر برتر در مدیریت گردشگری به تصویب رساند، افزود: استان‌ها تا 25 فروردین ماه مهلت دارند تا شهر نمونه گردشگری حود را معرفی کنند.


منبع:ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.